Ny dag

Planen igår gick väldigt bra, utom det sista som handlade om gräsklippning. jag klippte halva träningsplanen innan bensinen tog slut och den var verkligen slut. Alla dunkar var helt tomma, så gräsklipparen står där den står. fick även gjort min del av komplettering av grupparbetet, så nu väntar jag bara på rättning av en matteuppgift innan jag helt kan säga att jag har sommarlov. Är inbokad på liiite jobb också. Så lite så det knappt märks ikassan, men så tom som den är så behövs varenda litet öre!

Jag fick tränat lite med bägge hundarna. Fajta fick bra dirrigeringsträning i det långa gräset. Konorna i rutan stack upp bara nån cm ovanför grästopparna. en rå-gunt-ruta och lite fjärr blev det också för damen. Jag stängde in henne mellan konor på fjärren för att verkligen få till raka förflyttningar i kroppen. Jag tycker att skiftena har blivit lite sega det senaste, så de satte vi lite krut på också.
Bita fick göra lite lek-fritt följ och läggande och ställande. Några hopp fick vi också till. Hon slog i rejält förra gången vi tränade och gick runt första repetitionen i går, men det löser sig.

Så till denna dagen!

Jag har redan eldat upp en herrans massa papper. Gjorde en rensning bland Smillas gamla tidningar och målarböcker för ett tag sen och det blev en del. Lägg sedan på all reklam man får hem + lite olika kartonger och nån fodersäck, så blev det en hel brasa. Skönt att man kan elda hemma och inte måste åka iväg med allt.

Nu ska jag ta en kopp kaffe innan jag drar ut i rabatten.
Den har växt till sig rejält efter senaste tidens regnande och solsken, så även ogräset dessvärre. Och jag som trodde jag lyckats utrota kvickroten såg i förrgår att det minsann stack fram några blad under silveraxen.
Annars så måste jag säga att den rabatten är väldigt lätt rensad nu för tiden. Den är tät och fin och ogräset får inte så mycket ljus det vill ha, så det blir mindre och mindre att rensa för varje år. Jag tror tom att det faktiskt är dags att möblera om lite så inte de riktiga växterna strycker med i ljustörstandet.

Sen tänker jag faktiskt slappa fram till jag ska in till stan för cellprov och handling. Hade tänkt att handla nu på morgonen efter jag lämnat Smilla, men det visade sig att Chrille började sent, så han tog henne på vägen.

Efter stan och sånt, så kommer Josse och Daniel. Vi ska träna lydnad, vallning och grilla. Ja..jag och josse tränar lydnad, sen Josse och Chrille vallning och Daniel...ja, han får väl dricka öl eller något sånt. Vädret ska visst bli helt outstanding i helgen och förhoppningsvis så får vi en försmak på det i kväll!



Kommentarer
Postat av: lotta med Juni o Cola

shit vad du håller igång:)NU har vi bestämmt oss för att tävla....vi får ju iallafall tur med vädret;)har lagt ut lite filmer från gårdagens träning utifallatt det går åt H-vete(som bevis på att juni faktikt kan..för det mesta;))det är det där att det blir så mycket grejer på plan o att hon inte fattar ibland om det är ruta eller diregeringsapporten som gäller..SÅ snälla håll tummarna att hon fattar det imorgon:)

2009-05-29 @ 11:07:02
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: andrea

Energi till tusen... ?!

Planerna för kvällen låter härliga...

Träning, vallning, grillning och goda vänner...

Kan inte bli mycket bättre!!

Hur är planerna för Värnamo?

Ha en härlig helg!!

2009-05-29 @ 13:10:27
URL: http://www.andreaaxelsson.dinstudio.se
Postat av: lotta med Juni o Cola

tack Åsa, det var klokt och fint sagt...och det stämmer ju så bra:)...och hur det än går imorgon så vet vi här hemma att Juni aldrig skulle toka sig medvetet...hon gör alltid det bästa hon kan,behövs lite mer träning bara:)det är ju inte hennes fel att pake e så tokig att anmäla henne innan allt nns klart;)debuten skall ju egentligen ska på gotland i sommar hade vi tänkt;)

2009-05-29 @ 16:21:08
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Syrran

Va blev det för jobb?

2009-05-30 @ 00:06:05
URL: http://donttakeyourgunstotown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0