Talangläger

Resan började 9.30 i fredags. Bita lämnades av hos Josse innan jag drog vidare till Uddevalla för att hämta upp Marika och Nellie.


När även deras packning var instuvad i baksätet på en grå bil så styrde vi mot Kil. Det där med bil var ju en ganska lustig historia. Jag hade ju städat och fixat och donat med min bil, nu när vi skulle iväg. Och då smäller Chrille till med en deal om nån lagbas extra bil, eftersom hans tydligen skulle säljas i helgen. Lagbasens bil, den skulle jag ta. Så det var bara till att packa om.


Men några stopp och en lite extra utflykt så kom vi fram. Lite snopet kändes det att jag och fajta fick en egen "löp"stuga. Hade trott att vi skulle bo ihop med någon, men detta fungerade ju bra det med. Vi hade ganska mysigt jag och min lilla pärla....


Fredagen inleddes sen med presentation av gruppen, LLs tankar och fika. Heidi hade en liten stund med sina tankar kring "samspel på plan". Otroligt inspirerande och en del nya tankar och infallsvinklar. Härligt med Heidi är bland annat att hon delar inte bara med sig av sina framgångar och bra saker, utan även om "misslyckanden" och svårigheter. Sånt gillar jag hos människor! Sen var det inget mer den dagen. En lite konstig början, men det var nog egentligen bra. Alla var så spända och förväntansfulla. Jag traskade bort till Marika och hennes rumskamrater Andrea och Goliat och lyssnade på goldensnack tills det var mörkt.


På lördag drog vi iväg till Kils brukshundklubb. En super fin klubb, men enorma planer och en söt röd klubbstuga.


Vi fick en genomgång i frittfölj och inkallning. Hur ser det ut internationellt, vad är viktigt att tänka på ur den aspekten? Sen satte träningen igång. Jag hamnade i en kanongrupp. Det var Jonna med golden Jaffa, Sara med pumi Stim och Sofia med bc Tia. Vi var fyra väldigt olika ekipage, och det var väl det som var tanken med sammansättningarna antar jag. Då kan man ge mycket till varandra. Under tiden vi tränade och hjälpte varande så gick LL-ledninge runt och tipsade även de.


LL-ledningen består av Heidi Billkvarn, Anders Kjernholm och Lotta Linusson. Tre personer med massor av erfarenhet och framför allt, ganska olika sätt att träna hund på. Därför kunde de ge tips som passade alla, hur olika vi än tränade!


Jag fick fina tips om hur jag ska hitta en bra takt i sakta marschen och en uppfräschning om min hållning i språng marschen. Tror bestämt att jag hört samma sak förr, men det har fallit glömska nånstans på vägen. Men nu mer så ska jag skrida fram och springa uppåt!


Sen var det lunch och en sitt i grupp och plats och efter det så behandlades apporteringsmomenten och rutan. Här var jag inte så nöjd med Fajta. Hon driver fortfarande en del med mig. Heidi tycker jag ska belöna bort det, men jag är lite skeptisk. Tycker på något sätt att vi redan kört den metoden. Men lite nya infallsvinklar har kommit fram och jag ska klart ge det ett försök.


Sen tillbaka till Kronbacken där jag slängde mig i duschen. Sen teambuilding som resulterade i stora blåmärken på överarmarna i dragkampen och ännu större i knävecken efter galggången. Men skratt och kul! Vårt lag vann galggången och fick en låda med provpåsar!


Sen middag och skratt, sång och lite mer genomgång och sen sängen.


På söndagen drog vi åter till brukshundklubben och nu var det en "3-moments-tävling". Vi skulle alla göra en kortversion av ett frittfölj, en inkallning och apportering eller ruta. Alla fick köra i den klass man befann sig. Lottning och så och jag fick nummer 10.


Jag har lite svårt att få rätta tävlingskänslan när det inte är "på riktigt" och har lite svårt för den här typen av träning. Men det är bara att försöka ladda och tänka att här sitter framtidens svenska landslag, de mest talangfulla ekipagen i Sverige just nu och tittar på mig.


Det började med att jag blev lite störd av tävlingsledaren och blev lite ofokuserad i starten. Men sen gick det bra. Efter alla gått sitt program så gick Heidi igenom ett och ett ekipage inför hela gruppen och detta var grymt nyttigt. Jag blev iofs lite besviken, jag såg och kände så mycket mer än vad Heidi kommenterade, men det är ju kanon om dessa saker faktiskt inte syns. Hon tyckte Fajta kom fram lite i sakta marschen och hade för dåligt tempo ut till kon. Lotta påpekade det slarviga gripandet och jag tillade att där minsann var lite morr också, men det hade visst ingen hört!


Sen lunch och genomgång av fjärren. Därefter träning på den och valfria moment i grupperna. Idag så kändes det väldigt bra att träna ihop. Vi hade lärt känna varandra och förstått lite av hur vi fungerade. Så teambuildingen hade helt klart gett resultat!


Tiden gick fort och det var sen dags för gruppfotografering!


Avslutning och mål-genomgång och utvärdering och så var det slut.


Min GPS strejkade så jag och Marika kollade lite på omgivningarna en sväng innan vi styrde kosan mot Uddevalla och därefter drog jag vidare mot Varberg!


Trött, nöjd och full med funderingar! Funderingar om framtiden, träning och ja...massor annat!


Så till det här med gruppen, framtiden osv. LL har satt upp en helt otrolig handlingsplan med fantastiska mål. Det känns ju helt fantastiskt att få vara med i en sån här satsning. Hur länge man nu får vara med. Gruppen ska ständigt förnyas och förändras. Vissa kan få ställa sig åt sidan vid olika tillfällen och av olika anledningar. Det kan vara för att man är mellan två klasser och inte kunnat prestera mellan sammankomsterna, eller att det inte sker en utveckling som är önskvärd. Sen ska vi rapportera våra resultat till Heidi. Vi ska helst även delta på två tävlingar som de har sett ut. Som givetvis sätter käppar i hjulen för mig redan på en gång. Men det ska lösa sig. Men Karlskrona 22 maj var inte med i deras plan, så min panikanmälning dit var i onödan...


Men det kommer att vara en väldigt nyttig tävling ändå!


Så nu vill det till att utvecklas och prestera för att behålla min plats bland de 20. Jag tycker i alla fall själv att vi klart är värda den!



Kommentarer
Postat av: Camilla Svenäng

Vad kul med en rapport! Vad ni hann med mycket. :-)

2009-05-04 @ 09:09:00
Postat av: Elsa

Vad roligt att du hittade till min hemsida! Jo världen är liten, jag visste vem ni var fast kände er ju inte.

2009-05-04 @ 11:36:44
URL: http://melviona.3w.se
Postat av: Sara och Stimm

Herre gud så snabb du varit :)

Vi var hemma vid halv tolv i natt så ja det blev semester ;)

Träna flitigt nu vi ses på SM vi kommer ner till finalen och hoppas så klart att få se er där!!!

2009-05-04 @ 12:23:36
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Anna

Grattis till SM, talanggrupp och allt! KUL! Varberg har rekord många SM hundar i år!! :D

Postat av: Camilla Svenäng

NU såg jag bostonterriern! :-D

2009-05-04 @ 14:21:08
Postat av: Maggan & CO

Jalans vad kul att läsa, ni är så duktiga!!! Ska bli buskul att ses till SM om nån månad.... IIIk... ingen tid kvar alls ju!

2009-05-04 @ 15:45:36
URL: http://hem.bredband.net/magix
Postat av: lotta med juniocola

å så kul att läsa om lägret:)..duktiga härliga ni:):)Vilka fina kort också:)TACK för grattiset, det ska bli kul nu att testa lite nytt...ganska snart tror jag:)

2009-05-06 @ 07:15:28
URL: http://juniocola.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0