Härligt med hundar & härligt med vänner

I helgen har jag varit ute på tävlingsturne med Hanna och Maria och hundar. Ja, så mycket tävling blev det kanske inte för mig....

Men iallafall så träffades vi i gryningen på Mc Donalds här i Varberg för lite frulle och drog sedan söder ut mot Oskarström.

Jag drog sista startnummer av 8 ekipage i eliten. Det kändes ganska nervöst. Jag hade värsta dille på det här med "debut" efter uppehåll med Fajta.....

Gruppmomenten solkades av några djur som störde Fajta rätt så rejält. Hon började gnaga på ena frambenet så det blev lite nerdrag på både sitt och plats. 9,5 på bägge

sen en lång väntan, men ingen tråkig väntan. Hanna och Maria gjorde väldigt fina rundor, även om de själva inte var helt nöjda....

Jag laddade på och tog ganska mycket kontroll på Fajta innan vi gick in. Något som uppenbart fungerade. Vi gjorde ett fint fritt följ (speciellt när jag senare såg det på film). Något seg sitt och en vid sväng och betyget blev 9

Gå-runt-rutan var såååå fin. Svansvift och inte alls tråkig längre. Fin-fina skiften och betyg 10

Inkallningen var godkänd. Jag vill egentligen så mycket mer me detta momentet, me man kan ju inte klaga när det blev en 10 i betyg

Rutan är det jag är allra mest stolt över. Den var svår....jätte svår.... alla hundarna hade problem med den. Fajta gjorde en jättefin kon (som vi har tränat!!!) och vinklade kanonfint, men sprang till en spånhög. Jag var kall och sa inget utan hon upptäckte sitt misstag innan hon ens slutat galoppera och sökte upp rutan, gick in från sidan, men SKIT SAMMA!!!!! Sen blev det lite slarv på läggandet och ingången, vi var antagligen lika förvånade bägge två. Betyg 9

konskicket till apporteringen var även det jätte fint. Så himla skönt att det vi lagt ner mycket jobb på det senaste faktiskt klarar sig på tävling. Lite slarv i gripandet och det obligatoriska tugget i ingången gav betyg 8.

Metallen flög nog typ 100 meter....har jag verkligen haft problem med att kasta? Tveksamt gripande men fin återgång blev till en 9 i betyg

Vittringen var lite märklig. Hon kom aldrig ut i vänsterkanten där "vår" pinne låg. Jag fick tillslut kommendera om henne och då utökade hon sökandet och hittade rätt. Men jag är superglad över att hon inte började med sitt plockande när hon inte hittade rätt från början. Betyget blev 8,5

Fjärren slog mig lite med häpnad. Jag har jobbat mycket på aktiviteten och fått en ruggig framflyttning pga av detta. Men nu fungerade nästan alla skiftena som de ska och bara en liten förflyttning framåt. Betyget blev 9

Det hela slutade på 293 poäng och klassvinst. Maria kom tvåa och Hanna trea! ingen dålig start på turnen!

Roligt var det även att se Fredrik och Iors fina debut i elitklass och Alex och Tykes fina 1:a pris i klass 2! Stort grattis till er!!!

Sen blev det pizza i Oskarström och se hem för att lämna Fajta, lite kaffe, videoanalyser och sen iväg igen!

Att inte Fajta fick följa med berodde på att hon idag skulle tävla vallning med Chrille. Meningen var ju även från början att Bita egentligen skulle med. Men eftersom hon löper så åkte jag iväg utan hund....

Vi åkte iallafall för att övernatta på ett urmysigt ställe i Björketorp. Vi åt, drack, snackade, peppade, analyserade, skrattade och sjöng!

Och idag tävlade Hanna och Maria i Mark. Idag var bägge två mycket mer nöjda över sina prestationer och slutade 1:a och 2:a i klassen!! Härligt att sitta vid sidan och bara suga åt sig massa positiv energi från dessa härliga tjejer och deras mysiga hundar!! Men vad sugen jag blev på att tävla.... så nu gällde det verkligen för Chrille att göra bra resultat i vallningen så jag inte hade avstått en tävling för skitresultat....

Och nyss så fick jag beskedet att de satt personbästa!!! Dåliga hämtpoäng, men ett slutresultat på 76 poäng. jag får väl en mer detaljerad rapport senare hoppas jag!

Kommentarer
Postat av: andrea & goliath

HÄRLIGT ÅSA !!!

Fin tävling, fina poäng och kul att läsa att det kändes bra!

Bra att du kunde vara "kall" i rutan och låta henne lösa problemet själv!! Med framgång!!

Ingen dålig "debut" ;)

Ha en bra vecka!

Kramar ifrån oss

2009-11-15 @ 18:58:14
URL: http://www.andreaaxelsson.dinstudio.se
Postat av: Camilla

Vilka härliga poäng, dessutom! :D

2009-11-15 @ 19:21:48
Postat av: Kitty å flåcken

Fint ni e tebaks igen, å GRATTIS!!! ;)

2009-11-15 @ 20:04:41
URL: http://www.hundtrim.nu
Postat av: Tina/Rosso

Stort grattis själv Åsa!!! Fin fina poäng dessutom.

2009-11-15 @ 20:35:01
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Heléne, Mick & Tiger

Det låter kanon!!! Jag trängs så gärna, så länge det är med mina vänner! ;-)

2009-11-15 @ 21:15:44
URL: http://web.mac.com/jackeoki
Postat av: Anonym

Det låter kanon!!! Jag trängs så gärna, så länge det är med mina vänner! ;-)

2009-11-15 @ 21:16:26
Postat av: Camilla, Tobbe och Kira

Grattis till vinsten och fina poäng!

2009-11-15 @ 22:05:04
Postat av: Anna & Juni

GRATTIS!!! Härliga poäng, vad glad jag blir av att se er briljera :) !!!!

2009-11-16 @ 19:13:53
URL: http://www.annaronge.com
Postat av: Jonna & Jaffa

Grattis till så fiiina poäng!! Jätte kul!



Här händer det inte mycket i mitt hundliv. Träning och tävling blir inget av f.n., det är för myckat annat runt om, men så är det alltid med mig, hunderiet går i vågor. Hoppas jag kommer igång när mörkret släpper.

Många kramar till dig! /Jonna

2009-11-19 @ 14:42:33
URL: http://www,tassen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0