Officiell vintervila för Bita!

Det finns nån där uppe som hör mina böner..... Jag har oroat mig rejält över helgens stundande start i Lk2 med Bita. Och idag står det klart att det blir inget med den. Hon började löpa!

Så nu får hon en liten vila och sen sätter vi igång och slipar på "riktigt"!


helgen har avlöpt på ett och annat sätt. Uppvisningarna i lördags gick kalas bra. Eller ja..... de gick iallafall bra!

Bita hade grymt ont av den vattenfyllda, asfalterade uppvisningsringen och fick bara vara med två gånger. Och ett av passen gick egentligen ut på att visa hur vi börjar träna kontakt med våra hundar.


Fajta däremot fick dra ett tung lass och visade hela elitprogrammet tre gånger. och för varje gång blev det sämre, sämre och sämre. Positivt dock att hon vid varje tillfälle genomförde alla momenten! Men konstigt underlag och många upprepningar utan beöning drog ner på tempo och engagemang. men hon kämpade faktiskt på riktigt bra! Nu får vi spendera veckan med att reparera och motivera! Och ett extra plus får hon på första passets fria följ, som var något utav de bästa vi gjort på mycket, mycket länge!!

Men många timmar på stumt underlag tog ut sin rätt på mig. Sviterna som jag drog på mig under graviditeten för snart 7 år sen kröp idag fram rejält! FAN vad ont jag har haft i fogarna. Efter förmiddagens städning och röjning på klubben var jag illamående och gråtfärdig när jag körde hem. Bara tanken på att det ändå är ganska lindrigt mot hur det var då, gör mig ännu mer övertygad om att fler barn blir det inte i det här huset iallafall!


Kommentarer
Postat av: Camilla

KONSTIGT att programmen blev sämre och sämre! ;-) Eller inte så jätte....



Hoppas du kan vila fogarna i form igen. Pratade med en på gymet som hade samma problem som du, och jag fick precis en liten idé (nej, inga träningsråd, något helt annat)

2009-11-09 @ 10:09:47
Postat av: Alexandra

tycker oxå det är KONSTIG..Nä du inte så konstig... Jag har bestämt att jag ska ha en ROSA tröja där det står Åsa o Fajta på ryggen när jag hejar fram er på SM = )

2009-11-09 @ 10:43:57
URL: http://www.alexhoff.se
Postat av: Marika & Nellie

Så hon började löpa den lilla rackarn!! Ja då kan du ju slipa i lugn och ro:-)



Hittat något boende i stockholm??



Kram

2009-11-09 @ 11:32:29
Postat av: christel

Hej hej. titar in..läser din blogg..och förstår varför jag tog ett break från hunderiet ;-) blir trött av att bara läsa..tävling,träna,o.s.v. jag beundrar er alla som orkar..och själv ar jag varit där..det var skoj man fick mycket energi..men man blev oxå av med lite energi ..kraaaaam..och jag vill hemskt gärna komma och fika hos dig snart :-)

2009-11-09 @ 11:50:19
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: Kitty å flåcken

Kul med uppvisningar ju ;) Kan du skicka över lite löp hormoner så kanske Zas med sätter igång ;)

2009-11-09 @ 16:07:57
URL: http://www.hundtrim.nu
Postat av: Emma

hej. tack för din gratulation :) tänkte fråga dig hur du har gjort din hemsida, vart man gör det?? vill ha en istället för bloggen :)

2009-11-10 @ 11:45:14
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Sanna

Nej, nej, nej! Akta fogarna!!!!!!!!!!!!

Lägg dig ner omedelbart och rör dig inte förrän i morgon. Fogar och spårvagnar skall man INTE bråka med. Jag har fortsatt och träna och rör mej trots att jag har haft ont, attans vad jag ångrar det. Har snart operation som enda lösning.



Kram!

2009-11-11 @ 18:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0