det går trögt

Förkylningen sitter fortfarande i kroppen och jag känner mig allmänt seeeg.

Det är fortfarande VFU på dagarna. Idag har jag kört två gympa pass. Sen kom hostan igång rejält och jag kände mig väldigt trött. men det är bara till att bita ihop. I dag var även första gången jag var inne hos F-barnen! Spännande!!!

I måndags drog jag upp till Kallebäck för att träffa Marika och Nellie för lite träning. Jag körde igenom Bita och hon gjorde en fin, fin träningstävling med Nellie. Sen blev det såklart massor med snack och analyser! Det är så jäkla roligt att diskutera hund när vi har så olika träningssätt och tankar. Jag har inte heller sett Marika och Nellie ihop mer än ett par gånger och är därför väldigt objektiv i det jag ser. Marika har aldrig tidigare sett Bita, och därför har vi inget gammalt i bagaget vad gäller vår träning. Diskussionerna blev väldigt givande och jag fick med mig några nya tankar hem. Hem ja.... jag hade tänkt att åka direkt till klubben och träna även där med "riktiga" gänget. Jag hade Fajta med mig i bilen och tänkte känna av henne lite.... Men klockan blev så mycket där uppe i Göteborg att jag drog hem istället.

Bita tyckte det var liiiite jobbigt med en närgången Marika under träningen, men hon släppte det relativt lätt och jobbade fint på detta nya stället. Vi körde ingångarna, vändningar, ställande, läggande och inkallning. Jag tycker att allt känns ganska bra och det är inga större problem någonstans. Marika poängterade hennes rörelsemönster i ställandet som jag ska kika lite mer på framöver.

Varför är jag hemma nu då? Jo, ikväll är det ATP och vi har inte tagit ut några raster på ett tag, så vi åkte hem hela arbetslaget på F-1:an och kommer tillbaka i kväll istället. Smilla är kvar på fritids som skulle på skogsutflykt i eftermiddag, så henne hämtar jag senare. Sen kommer pappa i kväll och passar Smilla eftersom Chrille är i Växjö denna veckan. Så nu tänkte jag passa på att börja med min vfu-rapport!

Sorry att jag är lite dåligt på att hälsa på alla mina vänner här på nätet.... Förkylningen och VFU tar hårt på mig just nu så det har varit minimalt med dator tid.... men jag kommer tillbaka!!! Och jag kikar lite på era sidor ändå....även om jag är usel på att kommentera just nu!

Kommentarer
Postat av: Josse

och imorgon kommer jag till dig, så du får dig en liten uppdatering från mig, haha! De känns som evigheter sedan vi fick umgås en eftermiddag!

2009-09-23 @ 21:13:51
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Heléne, Mick & Tiger

Ja, se till at bli frisk för vi saknar dig och dina - alltid kloka och fyndiga - inlägg!! :-)

2009-09-24 @ 07:50:04
URL: http://http:/web.mac.com/jackeoki
Postat av: Anna & Juni

Åh, vad kul att träna med någon ur gruppen. Jättebra att få någon som objektivt tittar på en. Borde vi göra mer också. Ha det gott och krya på dig!!!

2009-09-24 @ 10:38:59
URL: http://www.annaronge.com
Postat av: Petra & Lira

Krya på dig!

Alltid kul och nyttigt med nya träningsaspekter! :)

2009-09-24 @ 22:03:59
Postat av: Petra & Lira

Krya på dig!

Alltid kul och nyttigt med nya träningsaspekter! :)

2009-09-24 @ 22:04:15
Postat av: Jonna & Jaffa

Ok - jag har uppdaterat.... Tack för att du "sparkar mig i häcken" det behövs tydligen... Kram från mig.

2009-09-25 @ 10:50:06
URL: http://www.tassen.se
Postat av: Kitty å flåcken

Karlar skulle bara veta hur synd de e om oss kvinnor när vi e förkylda ;-)

Har överlåtit bloggandet till Ess så länge ....

Krya på dig .........

2009-09-25 @ 20:39:31
URL: http://www.hundtrim.nu
Postat av: Kajsa

Det blev faktiskt inte så farligt. Jag lyckades hålla mig till bara håret denna gången. Åh henna, lägg upp en bild vettja!

2009-09-27 @ 12:00:40
URL: http://donttakeyourgunstotown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0