Solig kväll i Kungälv

I går eftermiddag drog vi iväg till Kungälv för lite Andreas träning. Nytt för kvällen var att jag hade med mig Bita och att äntligen Kennet och Gunnel kunde följa med! Spännande med lite nyheter!

Jag fick börja och fick visa lite av det vi gjort. Lite ingångar, några steg, lite lek. Sen fick vi i uppgift att ta itu med ingångarna. De är egentligen riktigt bra. Bita ger gärnet och är aktiv i arbetet. Däremot så sr Andreas en risk med henne att hon kommer att bli slarvig och slänga sig in, ev ta benet som stöd mm. Så det ska vi bli nogrannare med. Sen ska vi också sätta ett ord på kontakten. Känns bra allt det arbetet. Efter detta så hade jag bett om ligg träning. Bitas läggande är under all kritik, så Andreas tog henne en stund och vips så trillade poletten ner på både mig och Bita. Övningen har jag gjort massor av med Fajta och ibland undrar man hur dum man kan vara som glömmer så enkla saker. Summa summarum är att hon ska lägga sig frivilligt, fast ändå inte. Godisen ska hon sträcka sig lite efter. Känns kalas bra att jobba vidare med!

Fila och Master kunde briljera med ett nytt fokus som verkligen kommer att bli kanon i framtiden. Så dom slapp fritt följ idag! De körde istället inkallning med fokus på att sänka rösten för kommando och variera lite mellan sitt och ligg . Ska nog bli toppen. Fila har ett underbart rörelsemönster som flera gånger får mig att skratta högt. De gjorde även lite vittring. När vi körde vittringen på klubben sist så körde Fila massförstöring. men nu jobbade hon riktigt fint. Hon ska bara släppa fokus på sånt hon inte kan och det ska Master jobba mycket med.

Sen Kennet och Gunnel. Vi konstaterade ganska snabbt att de inte får vara med i vårt gäng, efter som de bjuder på en sån äckligt bra kontakt, som vi andra bara kan drömma om! Men som väl var så kommer Gunnel fram lite, så det jobbade de med ganska mycket. hanteringsträning och tydlighet är deras läxa.

Kia fick visa upp en stor förbättring i sitt fria följ. Självklart, Andreas troget, så får man då massa andra brister att jobba med....aldrig får man vara nöjd!

Bita fick under andra passet köra resten av klass 1 momenten och lite fjärr. Vi kunde faktiskt imponera på Andreas med våra ställanden och hanteringen! Klapp på axeln åt mig! resten såg fint ut och det ska bli riktigt roligt och träna lite "opp"!

Kennet körde inkallning och rutan, Master lite repetition och nån ruta, Kia inkallning och lite rutsnack!

sen var vi nöjda, myggen mätta och solen nere! Härligt med hundar!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Avundsjuk! :)

2009-09-10 @ 19:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0