Årets första tävling

Så var den avklarad.

Jag är jätte nöjd med min och Fajtas prestation. Hon kändes öppen och trevlig så gott som hela programmet. Vi hade ett par missar och dessutom ett riktigt dåligt fritt följ, men som helhet så gjorde vi bra ifrån oss.

Det var ett helt fantastiskt startfält. I slutändan blev vi 34 startande under dage och det är verkligen på sin plats att skicka ett stort omfång rosor till arrangörern SBKs Göteborgsavdelning som genomförde detta. Tävlingledare som i princip felfritt och på exakt samma sätt kommenderade alla dessa startande, domare som dömde och ja...allt var toppen bra!

Startfältet var fyllt av otroligt duktiga ekipage. Det var landslagsuttagning också, så sveriges elit var verkligen samlad. Lägg sedan på några av Norges bästa ekipage så har du ett riktigt fin tävling med hög standade  även bland de tävlande. Ta i beaktning att 24 av totalt 34 ekipage fick första pris, 7 ekipage fick över 300 poäng, så får du, som inte var där, kanske en bild av vilka kvaliteter vi fick se under dagen.

Sen gjordes ju inte saken sämre av att mina underbara vänner http://www.nellierosso.dinstudio.se/och Andrea var på plats! Jäklar vilket drag det var på "vår" läktare! Sen fanns där ju andra underbara människor som följer mig på ett eller annat sätt, Josse (såklart, min eviga kompanjon), Kia, Jessie-Maria, Wilmer-Hanna, Kira-Marianne och Camilla. På sms fanns även där ett stort stöd, Lira-Petra, Mick-HelenTyke-Alex och Kaxe-Camilla! Det är helt underbart att ha er alla omkring mig!!

Tävlingen då? en snabb rapport tror jag denna gången. Josse har filmat och om jag är snäll, så kanske jag får ta del av filmerna och kan lägga ut i bloggen....

Sittande - 10
Fajta hittade tillbaka till sin valpsitt stil, söt som tusan

Plats - 9 (dk)
Hon låg fint, men ett dk på uppsittandet igen, det har varit borta ett tag......men, men...

Fria följet - 8 (högerflytt, ls)
Hon låste sig efter första starten och missade en sväng i vändningarna, märkligt... Sen fick vi avdrag för långsamt sitt. Jag fick jobba hårt med henne i hela momentet, men hon kom sig mot slutet.

En bild som vi fick av Kira-Camilla



Gå-runt-ruta - 9,5 (nosar lite läggande)
Hon gjorde momentet väldigt fint. Vi skyller nosandet på ovana i inomhus miljöer

Inkallning - 9 (steg på stå)
Tycker faktiskt att det var lite väl hårt. Inkallningsmomentet var ett av de moment där bedömningen var väldigt ojämn. Jag tycker hon gjorde det kanonbra och var nöjd med både tempo och stå och ligg på den hala mattan)

Ruta - 8,5 (startskall)
Åh, vad man kan bli glad över ett startskall!!! Hela momentet var så jäkla bra!!! Åh det där skallet till konen det tar jag med mig i hjärtat och tar bort nån annan gång. Vi vill ha fart, vilja och ett jäkla go!!!

Dirr-apport - 9,5 (omtag)
Jag missade omtaget för hon var så jäkla duktig! Fin kon, fint tempo och åter gång och i mina ögon fint upptag

Hopp-apport - 9,5 (slarv vid tagande)
Så lite slarv att det inte ens är värt att nämna. Domarna gillade nog inte oss....

Vittring - 10
Självförtroendet är tillbaka tillsammans med de detaljer vi filat rejält på. Duktig prinsessa!

Fjärr - 6,5
Synd att missa så mycket poäng i detta momentet. Hon tänkte verkligen på senaste tidens träning, men det är inte färdigt och det fick jag bekräftelse på. Men hon tänkte verkligen rätt i så gott som alla förflyttningar. Stolt över henne!

Det slutade med 283,5 poäng, ett 1:a pris och en 15:de plats som jag är otroligt nöjd med. Namnen ovanför oss viskade erfarenhet av såväl mycket hund som landslag och fina mästerskap.

Tack alla (inklusive natthärbergare) för en toppen tävling som helt klart var den bästa i år ;) !! Och det största tacket till min lilla Fajta som vill dela allt detta med mig!



Kommentarer
Postat av: Alexandra

Duktiga,Duktiga Åsa!!! Jätte bra jobbat....Ni är ett sånt team du o Fajta..Härligt



Kramar från oss

2010-01-08 @ 09:58:57
URL: http://www.alexhoff.se
Postat av: Pera & Lira

WOW vilken fin prestation!!! Ja, jisses vilket startfält, men oj så spännande att få vara en del i det kan jag tänka mig avis. Många grattiskramar!

2010-01-08 @ 10:36:50
Postat av: Anna & Juni

Vad synd att jag inte fick se er live! Höll tummarna hela dagen! Fasen vad grymma ni är!!!! Stor kram från oss

2010-01-08 @ 13:16:37
URL: http://www.annaronge.com
Postat av: Heléne & Mick

Härligt Åsa Och Fajta!! Ni är verkligen duktiga, och jag tror definitivt ni kommer tillhöra översta toppen framöver med snygga moment och en otrolig jämnhet i alla tänkbara sammanhang!! Skitbra, verkligen!

I´m impressed!

2010-01-08 @ 15:01:29
URL: http://web.mac.com/jackeoki
Postat av: Marika & Nellie

Fan vad ni är bra! Och blir bara bättre och bättre, vart ska detta sluta?? Håller med Heléne mot översta toppen:-)



Pricken över i är ju såklart när gänget är samlat!!!

Stor grattis kram (igen)



2010-01-08 @ 18:52:15
URL: http://nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Kia

grattis till ett jättefint program men framförallt en fin genomgående helhet!

2010-01-08 @ 22:44:47
URL: http://www.workinggolden.se
Postat av: Jenny W

GRATTIS - så härligt att du är så nöjd!! Tyvärr hann jag inte se er denna gången, så extra kul att få ta del av tävlingen i skrift istället. Härlig start på tävlingsåret!

2010-01-09 @ 10:09:13
URL: http://vovpedagogik.se
Postat av: Josse

I mina ögon är ni alltid vinnare!!

2010-01-09 @ 20:37:21
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Malin

Kul att läsa om era fina resultat och att det var en tävling av hög klass på många sätt! Hade varit roligt att vara där och titta :)

2010-01-09 @ 23:47:14
URL: http://mangie.se
Postat av: lotta med Juni o Cola

grattis:):) bra jobbat. hade verkligen vart en upplevelse att kolla på en sådan tävling..och att kolla på dig och fajta. VAD NI ÄR BRA!!:D

2010-01-10 @ 17:00:15
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Sanna

Härligt!



Vilken känsla!



Kram!

2010-01-10 @ 19:18:32
URL: http://vallby.blogg .se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0