Vinter....

Aldrig har jag väl bloggat så mycket om väder och vind som detta året. Men det ställer till det en hel del här hemma.

Först då som ni vet har det ju varit minimalt med hundträning sen i mitten på december ungefär. Bita har väldigt ont av kylan och snön. Hon biter sig i tassarna efter bara nån minut ute. Och nu ligger det en hård isig skorpa uppe på sön och gör det nästan omöjligt att ta sig fram, både för mig och framför allt för hundarna. Ni som vet hur jag bor kan ju förstå att det inte ens blir tal om långa promenader i vintersolen....

Sen är det ju allt det där andra också.... Sen mitten av december har även vårt tv-tittande varit begränsat. Vi har kanske haft sammanlagt en vecka som vi kunnat titta på tv. För det är nämligen så att vi, så här 2010 och allt, kan inte titta på tv när det är kallt..... Vi bort i värsta "radioskuggan" och vid kall temperatur så vrider sig fästet på vår antenn nån ynklig millimeter och gör så att det är svart i rutan. Så vi kollar först termometern innan vi ens kollar om tv fungerar, för man blir så jäkla sur varje gång. Jag har försökt få tv via Telia, men vi bor för långt från stationen så ledningarna fixar inte att skicka tv ända till oss.... Vet i katten om man vågar prova med parabol heller....

Så nästa kylslagna överraskning denna vinter... vårt avlopp frös i början på jannuari.... Vattnet kom inte igenom utan steg upp i badrumsgolvet..... Hoppas verkligen att frystorkning är så effektivt som folk pratar om.... annars blir det en dyr renoveringshistoria i vår....

Sen kan väl också tilläggas att jag lever i raggsockar. Vssa nätter när det varit som kallast har vi satt klockan på ringning och gått upp för att elda även på nätterna. Vissa mornar har vi haft 13 grader i köket... och då hänger ändå termometern ovanför elementet!

Nu vill jag ha vår....... NU!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0