Lugn Camilla!

Nä... överge hundlivet är väl att ta i!

I går började jag och Josse med träning på nyfunnen träningsplan.

Bita får arbeta stenhårt med fjärr och vittring. de två moment som inte är "kan gå att klara uppflyttnings-bara". Resten är kanske inte toppe kalas, men iallafall helt ok! Hon fick även testa lite svängar i språng och sakta marsch! Nemas problemas!!

Fajta går så där äckligt bra! Jag nästan skäms..... Gå-runt-rutan börjar kännas otroligt fin på träning. Finare än någonsin!! Inkallningen har fått en uppskärpning, även om jag inser att den aldrig kommer att bli som jag vill. Hon är inte den typen av hund helt enkelt. Men jag nöjer mig absolut med det jag ser nu!! Även fjärren har vi jobbat med en hel del. Vid hög intensitet blandat med viss nonchalans får vi ett hopp framåt i ligg-stå förflyttningen. Så nu utmanar jag henne som tusan för att få fram detta även på träning.

Efter träningen så blev det en promenad i Åkulla skogarna. Pga av dålig skyltning (inget annat....) så gick vi fel, men hittade tillbaka som väl var... 5 km senare iallafall!!

I veckan ska Bita vara på prao. Om allt fungerar som det ska kommer hon att rycka in som timvikarie i mjölk-fabriken!! SPÄNNANDE!!! Jag förstår inte hur Josse vågar.... vad jag däremot förstår är att Bita kommer att sova väldigt, väldigt gott det närmaste. Eftersom jag då blir en hund fattigare, så kör vi lite delad vårdnad så buck kommer hem hit för att ta det lugnt och läka sin onda has!

Nu längtar jag efter Smilla.... en hel vecka sen sist....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0