Batterierna laddade!

Så var vardagen här igen! En undebar semestervecka som var väldigt välbehövlig! Vi har haft det kanonbra!



Sol, bad, god mat och en herrans massa "ta det lugnt"!

Så nu är batterierna laddade och det är dags att ta itu med våren igen!

Framför mig har jag dels nytt SM-kval, dels klass 3 start med Bita och sen även SM i sommar, så det vill till att ligga i!

Bita har alltså äntligen kommit hem igen! Som vi har saknat henne!! Alla valparna har fått fina hem och förhoppningsvis kommer de att glädja sina nya hussar och mattar precis lika mycket som Bita har gjort för mig! Det är fem urtrevliga individer med massor av personligheter, fart och fläkt! Stort lycka till alla ni som köpt Bita-bäbisar!

Men Bita själv är nu ruskigt otränad. Ryggen är smal som en pinne så det blir mycket muskelbyggande och även massor av lydnadsträning. Jag har "känt" lite på henne vid ett par tillfällen hos Josse och momentmässigt ligger vi ungefär där vi slutade. Dvs klass 3 momenten finns allihop UTAN vittring och möjligvis fjärren. Så de två momenten blir prio 1 till att börja med!

Fajta däremot har efter en veckas hårdträning hos syster med sambo fått mer muskler och bättre kondis. Hon har agerat både tennispartner och draghjälp i löparspåret! Fokus i henne lydnadsträning ligger även den på vittring, men mest på helhet. Har ju bara gjort två tävlingar i år, så jag ska väl inte hänga upp mig på resultat, jag vet av erfarenhet att Fajta behöver ett par tävlingar i kroppen för att kunna fungera 100 på tävling, så där är ett gäng inplanerat innan SM, och förhoppningsvis så kvalar vi även in på nästa års SM på de poängen. Planen blir då att vila henne från lydnaden lite i höst.

Sen har vi ju vallningen också. Josse har storslagna planer för mina hundar under året och det ska bli skitkul att se hur det utvecklar sig!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Men fröken Åsa!

Det är inte så många som har den förmågan att kunna se indeviden..Där av är du våran fröken ; ) Som vi har fått många goda råd av...

2011-04-11 @ 09:46:49
URL: http://agilitymalle.wordpress.com
Postat av: Matilda

Heja, heja! Kör så att det ryker, härligt att starta med ny energi .-)

2011-04-11 @ 16:37:07
URL: http://www.aquaseers.se
Postat av: Heléne, Mick & Tiger

Jadu, det är det minst sagt (ett jävla skita alltså!). Försöker hålla humöret uppe och hoppas det vänder någongång. Härligt att läsa att ni verkar vara på topp i alla fall. Din blogg kändes verkligen full av entusiasm och jag blev nästan lite smittad. Tror jag ska läsa den en gång till... ;-)

Kram!

2011-04-12 @ 13:46:55
URL: http://web.mac.com/jackeoki2/Webbplats

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0