Pip och annat märks...

Under en tid har Fajta inte riktigt varit sig själv. Några saker som kan nämnas är att hon och Bita slogs för ett par veckor sedan. Fajta har även haft kassa vänstersvängar, dåliga apporterinsmoment, pipit i fria följet, morrat på en vänninas dotter och gett sig på katten. Detta har pågått under en lång tid och inte alls att jag har kunnat säga att det varit något fel... men heller inte rätt. Fajta har inte varit trött, matvägrat eller något liknande.

Beslutade mig iallafall att nu får vi kolla upp, det är för mycket små incidenter för att bara nonchalera. Så i torsdags var jag uppe i Västra frölunda och träffade Freddy W.

en rabbiat Fajta fick sig en genomkänning, och mycket ömhet i muskler och päls fanns det. Och en väldigt röd hals..... Antagligen har hon gått med infektionen en längre tid och är som de flesta bc bra på att dölja det. Som Freddy sa: en hund med sån pälskvalitet ska egentligen inte vara sjuk....

Nu är det iallafall pencillin i 3 (!) veckor. Om två veckor kollar jag och freddy av hur hon mår och ser om vi ska gå vidare. "Mr Tonsill himself" ville att vi skulle fundera på att ta tonsillerna, men det blir iallafall inte nu, utan det passas in i tävlingssäsongen isånna fall. Musklerna ska nog få sig en uppryckare beroende på hur hon svarar på pencillinet och sen är det förhoppningsvis bara att köra.

Jag körde ett minipass i lördags i Lotushallen när jag ändå var där, och hon var tyst, så det ser ljust ut!

Sen måste jag ju berömma min prinsessa som har en kraftig infektion, och förra helgen ändå går ut på tävling och gör 290,5 poäng.... Och jag kan verkligen köpa de missar som fanns nu med facit i hand!

Nu ska hon bara krya på sig och bli bra!

Någon annan som har det bra är Bita. Hon och hennes bäbisar har det kanon hemma hos Josse. Hon är en toppen mamma. Trygg men samtidigt mån om sina bäbisar. Igår var Johan med familj där och kollade. Johan som ägde Frodo som är pappa till valparna. Och det var väl egentligen första gången några främlingar var på besök. Inga problem för Bita! Hon låg brevid lådan och studerade vad de gjorde med hennes bäbisar och njöt av mattes uppmärksamhet.
Denna veckan blir det antagligen klar med vilka hem de får. Skönt att Josse sköter allt sådant! Men det verkar bli bra hem med antingen djurverksamhet och gård eller otroligt ambitiösa tävlingsekipage.

Kommentarer
Postat av: Philippa

Håller tummarna för att fajta blir frisk fort!! Vilken kämpe hon är:)

2011-02-07 @ 13:28:18
Postat av: Hanna

Inte dåligt att prestera så bra, när man är dålig. Bra jobbat sessan! Hoppas hon kryar på sig snart.

2011-02-07 @ 13:36:09
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com/
Postat av: Matilda

Är man grym så är man. Riktiga Elitare presterar alltid, så även lilla Fajta. Hoppas att hon kryar på sig snart ska bli riktigt spännande att se vad hon kan prestera när hon är frisk :-)

2011-02-07 @ 20:42:48
URL: http://www.aquaseers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0