Inspirerand!

Kändes verkligen sådär i morse.... Ett avancerat träningspass måste stå sig platt mot en morgonpromenad längs med banvallen... Så in i bomben med snö!! Ja ghar länge sett positiv på snön... -Det kunde kommit ner som regn! har sagt med ett lite snett leende... Men nu kapitulerar även jag. Det går bara inte längre att tycka det är mysig, vintrigt och gnistrande härligt med all den här j..la förb...ade snön...

Ha en tid med Matilda i Lotushallen kl 13 och jag ville verkligen dit. Dels för att hjälpa Matilda, men även för min egen tränings skull och framför allt för att dagen skulle gå... Jag kör hem Josses hundar, så får jag se, gick mina tankar.

In med hundarna i bilen som jag letat upp i en driva... Kan ju tillägga för de som inte vet: jag kör "minibuss"....

Slirade ut på snöiga vägar och kommer relativt oskadd  fram till Blixtorp. Spanar ut över ängarna och inser att vägen in till Josse den är inte skottad. Smyger förbi, men vänta lite.... undra om den inte är plogad iallafall. Snö är ju snö vare sig den är skottad eller inte... Är det det som kallas snöblind? När hela j--vla världen smälter samman som en äcklig snöig sörja... Man ser ingen skillnad på himmel, mark eller oskottade vägar?

Jag backar iallafall tillbaka och tar sats in på den lilla grusvägen..... som givetvis inte var plogad.... och där satt jag... Ringde till Svarthallsarna, men där var det upptaget, så jag fick ta en genväg via Kistamässan för att bli uppdragen. Så man kan nästan säga att jag åkt traktor idag! Sen fastnade traktorn....

Jaja... jag kom fram och fick lastat ut hundarna och hämtat bästaste Busy. Pussade på valparna med ett öga öppet!! och på de andra också för den delen! Har inte lika mycket valpbegär nu när jag har en gråprickig, lurvig kattunge-mage hemma att lukta på...

Fajta gav sig på Isa och Magnus undrade varför det kändes så spänt?!

In med Busy igen, Buy hade selektivhörsel och Buck råkade lägga sig i den hundsängen som var full med snö...


Och så iväg.... Vägen förbi jobbet var bedrövlig och jag började fundera på om detta verkligen var en av mina brilljantaste idéer...

Sen gick det var bara farten! E6 helt ok, fastän skyltarna visade 80. Grymt oplogat från Slöinge, ända fram till sista sträckan på ca 50 m...

Sen var det hund som gällde. Fick se massor av engagemang från Zeke, beslutsamhet från Matilda och från mina egna hundar hörde jag mest.. Riktiga staket-vallare är vad de är mina tjejer! De kan ingenting bättre än när de sitter och kollar andra träna... och detta berättar de gärna mer än en gång... och högljutt!!

Bita fick liiite fritt följ (lyckligast, men helt klart dämpad... valpisar??) Fajta fick inkallning, gå-runt-ruta och ruta och så lite fjärr-lek!! Bästaste, bästaste Fajta som alltid ställer upp och iallafall låtsas göra sitt bästa. Hon vet så väl att jag är lite splittrad när hon är "demo" och passar på att pussas extra mycket och tända kampen till tusen (till lillasyster stora förtret...)

Insirerad blev jag iallafall. Supersugen på lydnad!!!

Och det gick fort hem! E6 var helt underbart blöt, det skvätte mängder och jag fick använda spolarvätskan för att rutan skulle bli ren från skit, istället för is (jag vet... det är bättre att skrapa rutan ordentligt, men som jag skrev innan, jag har faktiskt en ganska stor bil, och jag är faktiskt inte superlång)

Nu hemma och ska komma ihåg att gå ut och sparka loss snöklossarna vid däcken. Annars lär de bli effektivare än rattlås om det fryser på!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ser fram emot måndagens träning i värme :)

2011-01-06 @ 18:34:58
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com/
Postat av: Tina/Rosso

Händelserik dag du har haft.

Kör hårt bara...

Kram

2011-01-06 @ 18:46:28
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Matilda

Tackar för en kanonträning, mycket att fundera på för mig. Mycket nytt och många detaljer som ska fungera. Men är mycket tacksam att du tog dig tid för oss. :-) (zeke med fast han verkade lite misstänksam på slutet ;-) )

2011-01-06 @ 20:14:28
URL: http://www.aquaseers.se
Postat av: sis

Jag fick lite vårkänslor när jag andades in en bris av balkongluften. Jag har ju dock inte tittat ut ännu. Kanske lika vitt idag..?

2011-01-07 @ 11:22:44
URL: http://oddsfantasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0