Räknar får....

Tjo vd det var livat i hagen i lördags..... Snacka om vi blev förvånade när det bräkte förskräckligt i fårhagen i morse. Chrille gick ut och räknade, räknade och räknade.......23......och igen.....23..... Alltså har vi fått ett extra får under natten!!!!


Tävlingen igår då.

Sittande var kanon, läggande i grupp la hon sig bra på första kommandot, men jag behövde tre för att sätta henne igen. Betyg 10-9

I fria följet kändes hon ganska seg och jag tycker själv att jag tappade henne lite vid ett par tillfällen, sen kom hon lite väl långt fram när vi åter igen fick "kontakt". Men som sagt var, jag har lärt mig under min och Fajtas korta karriär att vi har en väldigt hög lägsta nivå i detta momentet och fick betyg 9 med kommentaren snett sättande och byter position.

Dumrutan trängde hon rejält, men hade inga nojjor eller fobier kring konerna och förflyttningarna satt kanon bra. Betyg 10

Inkallningen hade jag bestämt att köra en fuling med ett ytte pytte dkpå stå som jag faktiskt trodde domaren skulle missa. Men det gjorde hon tyvärr inte. Betyg 9 med kommentar dk hand, bra ställ + lägg, bra tempo

Ruthelvetet började med en usel kon och sen började hon såklart vela runt. MEN igår tog hon min dirigering och jag fick in henne i rutan och hon gör en kalas fin ingång efter åt!! Betyg 7, mycket dk, agerar ej

Apportering med dirigering började kalas med en superläcker kon. Sen drar hon mot mitten (lite långt gräs och höger apporten syntes knappt från sändande platsen), jag lägger på ett stå och skickar höger igen och SWICH hon griper skitbra och kommer i kanon tempo HELA vägen in. Betyg 10

Hopp apporten går också bra. Ngt tveksamt gripande men galopp både ut och in. Betyg 10

Vittringen går hon ut i bra tempo och klipper direkt rätt pinne, varvid hon så klart blir osäker, släpper och går igenom hela högen och fastnar i nått i gräset precis vid sista pinnen, som hon lite i "panik" till slut tar och kommer med i GALOPP. Men det var ju fel, så betyg 0

Fjärren börjar hon med ett kalasbra sitt, snabbt och hela vägen och jag är klart nöjd med hela momentet. Hon flyttar iofs fram lite mer än vanligt, en halv längd, men jag är nöjd, det är där vi är i detta momentet och det ska jobbas vidare med i höst. Betyg 8 med kommentar flyttar fra och ngt långa handtecken. Detta har jag lite svårt att förstå. Jag har handtecken på sitt från ligg och sen på bägge stå och brukar absolut inte hänga kvar i dessa, men men, det är domaren som dömer.

I allafall så blev det 261 poäng, 1:a pris och klassvinst!!


Denna säsongen kunde inte slutat bättre. Jag fick inte ett enda nerdra för tempo in, som jag fått typ alla elit tävlingarna ( med rätta) utan hon jobbade på grymt bra hela tiden och jag var super nöjd över henne. Speciellt dirigeringsapporten kändes kanon!

Nu kan hon får vila ett par månader och så tar vi sista 1:a priset till hösten innan vi börjar försöka oss på SM-poängen. drömma kan man ju alltid!

Kommentarer
Postat av: Kia

Lena missar aldrig ett dk! Då slår dessutom 10:orna lite, lite högre. Bra jobbat av er båda :)

2008-07-20 @ 11:06:52
Postat av: Smulan

Härligt.

Tror bestämt att matte också behövde den mentala inställningen om uppehållet....ni har haft det motigt med många spöken och du påverkar din hund gumman...vila er nu så håller vi tummarna att vallningen ger bra och fina grundmuskler inför kommande säsong i lydnad



Och du...jag ska nog sluta läsa nyheterna helt...

Kram

2008-07-20 @ 11:37:29
Postat av: Anna Hägg

Tackar, desamma föresten!! Jätte bra jobbat:)

Ja jag å sture håller igång lite varje dag! Men har stora problem med den där förbaskade apportbocken, han HATAR den... Har funnit en träningsplan i centrala källsjö med, en gammal fotbollsplan som inte andvänds men som klipps och hålls fin, inhängnad med PERFEKT!



HA det gott Anna

2008-07-20 @ 15:28:46
Postat av: josse

Ni e så duktiga... på onsdag blir det stooor fest för Fajta och Buck!!!

2008-07-20 @ 19:36:36
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: christel

GRATTIS!!! Blir inte alls förvånad att se dig på SM i framtiden :p

see ya

2008-07-20 @ 19:45:21
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: Sandra

Grattis till 1:a priset.

2008-07-21 @ 13:00:11
URL: http://tomik.se
Postat av: Cissi

Grattis!!

2008-07-21 @ 21:45:59
URL: http://www.stygge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0