Master of the garden

måste väl ändå vara den bästa översättningen på trädgårdsmästare?

Idag har jag satt alla 42 sticklingarna från pelargonerna i kruka. Så nu är krukorna slut.....och jag har ca 10 kvar inne som står i "inne-kruka". Får väl införskaffa några nya.

Allt står på altanen som nu alltså är Josse-säkrad. Får garanterat inga besök av henne eftersom hon avskyr lukten av pelargoner. Har ju tom en doft-pellis på bordet. Som luktar helt underbart och har små lila blommor.

Björkarna har nu musöron, så rosorna har fått sig en rejäl avhyvling. Så skönt att vara ute, även om inte solen orkade fram innan eftermiddagen. Men nu har jag rejält ont i ryggen. Det tär att sitta på knä och huka sig hela tiden. Sträckte dessutom till nacken rejält igår när jag bar jord.

Innan allt arbete så hade jag lite nöje, nämligen träning med Fajta. Det saknas energi, motivation och lust i vår träning just nu. Allt vi gör går i slow-motion.... avskyr att tänka på att jag skulle gjort ytterligare en elit debut idag. Gillar inte att gå på sparlåga hela tiden. Jag behöver tävlingar som morot!

Nu är grillen tänd och vinet upphällt!

Kommentarer
Postat av: Carro

ojoj jag blir bara trött av att läsa allt som har med plantering att göra, men det blev säkert jätte fint. Hoppas du får en fortsatt trevlig lördags kväll!

2008-04-26 @ 18:49:18
URL: http://carrobarrometer.blogg.se
Postat av: oops

Mysigt med vår.. till och med här är det vår.
Vet bestämt att jag var här och grattade er till guldet men nu hittar jag inte igen min kommentar ... grattis iaf... Jag var DÄR

2008-04-27 @ 00:58:39
URL: http://minegoblobb.spaces.live.com/blog
Postat av: Smulan

Kan nog hålla med att de luktar illa...
Men visst är det trevlig med fägringen som kommer nu.
Hoppas vinet och det som lades på grillen smakade bra och att allt blev precis så som du önskat.

Kram

2008-04-27 @ 09:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0