Rutigt värre

Mycket och bra rutan träning idag. Jag fick till ett par riktigt bra repetitioner. Fajta suger dessvärre fortfarande en del på konerna, men det ska vi få bukt på. det känns iallafall mycket bättre nu än för en vecka sedan. Varmt var det på plan också. Svettigt att köra "springåbelöna" moment då minsann. Körde en del apporteringar med fokus på gripande och att komma. Här har vi fortfarande ett par rejäla nötter att knäcka. Idag fick hon ett par snabba gripanden, men då slarvar hon alltid och tappar apporten. så några "plocka apport på planka" blev det också.

Smilla tränade rutan och "dumrutan" och det fungerade bra. iallafall så bra det kan gå med en 5-åring som förare, och då menar jag absolut inte att det gick dåligt. Fina framföringar, sitt och ligg, men ställande under marsch får hon inte till....

Sen kom Siss på lunch och solning. jag var nere och kollade till fåren som bräääääkte så illa. Tackorna och lammen hittar nästan inte varandra i det höga gräset. Chrille står just nu och fixar "tävlings-grindar", sen ska det väl putsas lite på gräset i hagen innan den blir en super bra träningshage.

Siss tog med Kiva och Smilla hem. Den första ska stanna hos henne tills på fredag och den siste ska jag snart åka och hämta. Har hunnit dammsuga och fixa lite papper (privata dessvärre...bokföringen får bli i kväll.... ingen som märker hur mycket jag drar ut på det urtjatiga jobbet....).

Chrille klippte klorna på hundarna som var kvar hemma och åter igen får man ett bevis på hur förbaskat cool den lilla biten är. Han lägger alltid hundarna på rygg när han ska klippa och vad gör inte lillan då?? Somnar så klart!!!

Söta lilla socker Bita!!



Kommentarer
Postat av: Smulan

Mmm du Åsa, lilla Bita kommer du nog att få bita lite i tror jag....älskar den hundens ögon, helheten ser ju bedårande ut på kortet ovan men det som gömmer sig i ögonen på henne är mindre bedårande...tokklok är hon och människan ska studeras noga...ler..



Ska bli såååååååååååå kul att följa er.

2008-07-01 @ 22:07:24
Postat av: Smulan

Jag tror säker att du kommer att se fram emot utmaningen L

2008-07-01 @ 22:23:00
Postat av: Kia

kubb fast med apportbockar kanske kunde vara nåt? Som träning menar jag...

2008-07-01 @ 23:11:44
Postat av: josse

Hon ser ut som ett ufo... mohahahaha

2008-07-02 @ 10:13:49
URL: http://www.busyborder.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0