Härliga hundar!

En liten paus i trädgårdsfixande och stenbärande blev det i går kväll när det var dags för tisdagsträning.

Fajta min pärla!! Hon var precis så som hon är när hon är som bäst! Fartig, lydig och helt enkelt BÄST!! En riktigt fin dumruta och vanlig ruta. Hon var på väg in från sidan, men ångrade sig och siktade mitten i stället!! Morr på alla apportupptagen och försök till tjuvstarter på hoppet! Hoppas hon kan behålla lite av det där tills torsdagens Andreas träning, så han nån jäkla gång får se oss göra något som faktiskt är ganska bra!

Bita fick komma ut och leka lite lydnadshund också. Och som vanligt så ger hon både skratt och tårar. hon är lite vl galen den där lilla och jag har svårt för galna och okontrollerade hundar. Snart måste jag ta beslutet om hon ska dämpas eller fortsätta. Jag kan inte längre gå runt och tycka det är jobbigt när hon flyger runt som en idiot mellan momenten. Antingen så får jag acceptera det och tvinga mig att gilla läget, eller så får jag helt enkelt ta tag i det....

Josse, Kia och Master tränade också. Kia och Master har skärpt upp sina fria följ rejält. Stor försändring! Fokus, attityd och engagemang från både hundar och förare. Väldigt roligt att se! Josse och buy går verkligen framåt. Buy bryr sig lagom mycket om allt nuför tiden och kan fokusera på uppgifter utan att se ut som om hon skulle dö vilken sekund som helst. Och snygga inkallningar gör de också!

Annars så går livet ganska lugnt nu...Vi har som sagt spenderat dagarna hos Josse och hennes trädgård som numer är en trädgård och inte en rastgård för 5 hundar. Vi har slitit, rensat, kantat och burit sten... idag blir nog sista finliret. Mer kantsten ska dit från stenröset i tjurhagen (jag blev uppjagad längst upp på toppen i går när Josse och hundarna lämnade mig för att hämta 4-hjulingen) och sen ska lite dekorationssten ut i två små rabatter. Räcker inte den så åker vi kanske iväg för att "hämta" mer... Nästa vecka börjar vi med betonggjuteri på måndagen och sen kör vi igång med min trädgård. Men först...ska jag passa Busy, Buy och Melvin i helgen medan Josse ska semestra sig!

Kommentarer
Postat av: Petra & Lira

Vilken härlig sommar-kick jag fick när jag läste här! :) Träning och trädgård i massor = sommar! Hoppas era trädgårdar blir som ni tänkt! Ha det gott tills vi ses! :)

2009-08-05 @ 09:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0