På tiden...eller?

Oj vad jag har varit dålig på att blogga den senaste tiden.... Har liksom knappt något att skriva om. Jag vet ju att den största delen av er som är här inne är hundfolk, och händer det då inget på hundfronten, så känns det ganska meningslöst att skriva! Födelsedag och vecka har avlöst smidigt iallafall. Våren är på väg och igår fick jag satt lite vårnytt i krukorna och i blomsterlåderna på framsidan. Det roligaste som hänt i övriga livet är väl att vi grundlurade alla barnen på jobbet om att kungen skulle komma på besök!

Det har väl fortfarande inte hänt något i hundlivet, men jag skriver lite ändå!

Förra veckan slog vi träningsrekord. Vi tränade i ridhuset med klubben på tisdagen och sen tränade jag hemma under helgen. Det har äntligen tinat upp så pass att det fungerar även här. Både Fajta och Bita gjorde bra ifrån sig. Och katten..... han blev klart överlycklig och hjälpte till i alla moment med bägge hundarna. Han är för söt när han springer ut till koner och fram till vittringspinnar!! Jag fick även testat den finska metallapporten på Fajta. Rysligt läskig tyckte hon. Och jag när jag insåg att de fyrkantiga hörnen passa preci in i hennes ögon när hon springer med apporten. Fortfarande har jag inte vågat låta henne hoppa med den....

Denna veckan fick vi besök av Kaxe på måndagen! Jösses vilken stor valp!! Och hiskeligt söt!!! Tyckte jag...Fajta tyckte att han var ok..... och Bita tyckte han var LÄSKIG!!! I torsdags kväll åkte vi ut för årets första vallningsträning. Chrille körde igenom Fajta ganska ordentligt. Lite finlir, sen är de tillbaka på banan igen. Hoppas jag iallafall....för de har precis åkt hemifrån för årets första tävling...... Bita tyckte vallningen var kalaskul, som Josse sa...på hennes eget lilla vis! Man måste verkligen känna henne för att förstå henne!! det var iallafall jag som fick äran att gå med henne och hon fick först köra väldigt mycket fritt och sen var jag tvungen att sätta lite lydnad också. Dock har hon fortfarande dåligt tryck på djuren.... dålig självkänsla vill säga..... det ska rådas bot i sommar när fåren kommer hit! Förhoppningsvis blir hon såpass klar att hon kan gå vallhundsprovet!

Och så idag...Chrille har som sagt åkt iväg och tävlat och Bita ska få kvalitetstid med mattarna här hemma. Smilla sover fortfarande och jag har ryslig huvudvärk. Huset behöver städas och ja... livet finns hela tiden, så vi får väl se hur det blir med kvalitetstid..... Kanske skulle man slänga iväg ett mail till Kia om lite träning.....?

Kommentarer
Postat av: Smulan

Skickar över ett jättelass med Påsk kramar.

Glad Påsk <3

2010-04-03 @ 09:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0