Tjo! vad det var livat på planen i lördags

Ja... man kan inte mer än skratta åt katastrofen!!

Vi tävlade i lördags, jag och Fajta. Utomhusdebut i år och det kändes! Jösses vad ringrostiga vi är!! Det började väldigt vingligt i friaföljet efter två perfekta gruppmoment! Fria följet gick lite hit, lite dit och lite fram och lite bak.... jag knuffade på henne, hon knuffade på mig och vi var allmänt förvirrade bägge två. Sen glömde hon att följa med mig efter ligget på gå-runt-rutan. Inkallningen villade jag bort med äckligt sena kommando på den lite backiga planen. Rutan var perfekt tills Fajta ylande startar på min inkallning. En fartig apportering med massor av tugg och högljudda glädjeyttringar från Fajta. Metallen var perfekt (efter som domaren missade startgnället i snålblåsten), vittringen gick väldigt bra, men pinnen var så god att man MÅSTE smaka lite extra. Fjärren gick i ett rysligt tempo med fina HOPP framåt, så där blev det 0 poäng! Väldigt länge sen vi fick en 0:a..... men jösses vad roligt vi hade. Jag tror vi skrattade lika mycket åt varandra, jag och Fajta! Jag skyller helt klart på blåsten och debuten, och på den iskalla natten i husvagn med minimalt med sömn. Jag skyller ingenting på alla glas rött jag lyckades hälla i mig kvällen innan som spenderades hos Camilla med familj.

Ett 2:a pris med 252 poäng och klassvinst blev det iallafall!! En försäkring åt Josse och en pläd åt Kaxe blev behållningen efter dagen!

Men nu får vi nog allt sätta igång och träna...... Vi har helt klart blivit bortskämda med fina mäss-mattor och vindstilla med "noll" störning i form av klasser som går brevid. Fajta blev verkligen förvånad när de helt plötsligt under vårt fria följ började applådera.... vi var ju inte färdiga ännu.... sen applåderade de när hon låg och väntade på inkallningen också och hon blev väldigt konfunderad hur i hela friden de kunde klappa åt någon annan än henne!

Kommentarer
Postat av: josse

Tackar och bugar ;)

2010-04-12 @ 10:12:32
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Camilla Svenäng

Tack för att ni kom! Tycker att du var fräschast i gänget, trots en del glas vin minsann. Det var nog värre med kylan och sömnbristen, eller hur?



Kaxe gillar sin pläd och tackar Fajta så hemskt mycket för hennes generositet!

2010-04-13 @ 19:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0