Dåligt

ja....jag är så vansinnigt förkyld! Det rinner och snorar och hostas..... Usch..... men jag brukar få en om året, och den har jag verkligen fått nu!

Annars är det relativt lugnt! Tävlade i helgen som ni såg i förra inlägget. En stor miss på gå-runt-rutan. Fajta tänkte sitt på stå förflyttningen och blev sedan väldigt konfunderad över skylten som agerade hörn och tappade då helt fokus på nästa förflyttning som alltså var sitt men blev ligg.... Surt med 9 poäng bort.... och då slutade ändå hela kalaset på 295,5 poäng....

Men den dagens stjärna blev inte Fajta. Det var återigen lilla syster Bita som stal allas blickar. På kvällen så var det lite vallning på schemat och Bita tyckte det såg vansinnigt spännande ut att när Josse och Camilla vallade nöten, så hon fick helt enkelt prova. Med lite stöttning från morsan och med skräckblandad förtjusning så vallade hon!! Skithäftigt! Min lilla rädda råtta har minsann börjat bli stor!! Sen blev hon iofs 10 minuter senare livrädd för Brorsan. SÅ rädd att hon klättrade upp på kofångaren på bilen.... och då var inte ens Brorsan nära....

Denna veckan har Josse hundarna på dagtid. Tur det, för jag orkar knappt rasta dem runt knuten.....Josse har antagligen bestämt att starta VP med Bita på Öströö. Bita har utvecklats något enormt de senaste veckorna. Både i vallningen, men även i lydnaden. Och jag är glad över att hon har fått den här tiden, istället för att skynda på! Vi har påbörjat 3:ans moment och det mesta är inga problem. Men vittringen.... den där vittringen.... så många pinnar som möjligt, på kortast möjliga tid.... det är så som Bita helst av allt vill tolka momentet....
Fajta känns riktigt bra för tillfället. Hon har höjt sig själv en ribba och jag tror upplägget med intensiv lydnadsträning varannan vecka passar henne alldeles utmärkt. Hon har även ett annat lugn i kroppen sen vi flyttade, skönt! Tror hon trivs att vara lägenhetshund! Och så vara riktig "gårdshund" hos Josse ibland då. Ja, där trivs hon ända tills jag kommer för att hämta. Då ställer hon sig vid grinden och gråter och är LIVRÄDD att jag ska lämna henne på det där hemska stället!!

Nähä...dags att väcka Smilla!

Kommentarer
Postat av: Tina/Rosso

Krya på dig kompis.

Stort grattis till dig och dina tjejers fina rundor ute på tävlingsbanorna.

2010-09-11 @ 20:41:50
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0