LÖP!

Det går troll i min elitdebut. Mindre än två veckor kvar och Fajta börjar löpa. Första löpet....och hon är två...väldigt lägligt! Men eftersom detta dök upp och jag alltså ändå inte kan starta den 26 april, så bokar jag nog en ny til hos veterinören. Hon känns inte helt 100 och jag kan inte vara nog så försiktig. Jag vill ju att hon ska hålla och må bra i många herrans år!

Tränade ikväll och det blir inte riktigt bra. Fria följet har blivit bättre rent motivations och attitydsmässigt, men svängarna försämras igen och sättande i fjärren är ruggigt sneda också.... Inte kul!

Bita var med och smaskade lite på sin mamma!


I går fick jag faktiskt rensat stora rabatten! Så skönt att börja med en fin rabatt innan ogräset hinner ta över. en liten mördar snigel hittade jag och i dag så hittade jag och Smilla en liten orm i en jordhög. Antagligen en snok. Jag är ingen mästare på att artbestämma ormar och definitivt inte några bäbisar.

Chrille kom hem sent i natt och hade köpt  äkta Belgisk choklad till mig! Smask! Bäst jag hugger in på den innan den blir gammal!

Kommentarer
Postat av: Camilla & Imma

Första löpet!? Herregud... :-) Synd att hon timade det så illa bara.

Tror att du gör rätt som kollar upp henne hos veten igen, man ska lita på sin magkänsla! Få henne riktigt frisk (och färdiglöpt) så finns det liksom inga gränser för er!

2008-04-14 @ 23:05:11
URL: http://www.freewebs.com/rastahunden/
Postat av: Smulan

Men då!
Förstår att du är ledsen men det kanske är så att hon helt enkelt inte ska debutera i elit förrän hon är 100% frisk...hon precis som matte vill kanske vara tipp topp och helt perfekt...klok hund som lägger in ett löp.
Vänta in vad vet. säger...kanske måste hon ha lite längre tid på sig att sanera ut slagg i musklerna efter inflamationen. Har ni ingen hundbassäng i närheten där du kan träna ?
Håller tummarna att ni snart ska komma ut på plan..
Kram

2008-04-15 @ 07:31:25
Postat av: christel

Halloj. löp ja..så e det bara.. brukar komma smygandes när man ska tävla :x
Meningen med det tror jag, betyder att den tävlingen ni väl tar sedan ska vara lite speciell och rätt tajmad dag med form o,s.v. :) tänka positivit ;)
kramis från christel med djuren och Jackie hälsar så gott att hon rullat sig i utspridd gödsel idag hemma på åkern..bada , bada e faliga gajjo!! XD

2008-04-15 @ 17:00:17
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: Kia

ALLA tikar verkar löpa just precis nu. 2 år utan löp, gud vad skönt..då får du nästan inte klaga över att du missar eliten ;)

2008-04-16 @ 12:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0