Så var det fredag

Härligt, härligt!

Jag har dessutom varit amitiös idag igen. Gjort en föreställningskarta i .ppt till skolan. och den behövdes inte ens göras ännu. Nu borde jag börja förbereda nästföljande veckors vfu. Men det får nog vänta lite..... Man ska inte förta sig på fredagar.

Josse kom förbi igår för lite träning. Och givetvis så glömde vi både sittande och liggande i grupp nu när äntligen busy fick följa med ut i stora världen igen....

Fajta fick göra fritt följ, sändande till kon och fjärr med onsdagens överblivna kycklingbitar i hopp om att de hade "gottat" till sig. Men njä... tror jag testar något annat nu. Får åka och handla i eftermiddag när jag hämtar Smilla.

Bita mår förträffligt och tyckte det var väldigt kul att träffa sin syster och mor igår. Nån annan att leka med än katten som har mindre och mindre päls för varje dag.....


När jag hämtat Smilla var vi ute en stund i fina vårvädret. Fick plockat fram utemöblerna och röjt undan löv på altanen. Nu blev jag faktiskt sugen att rensa rabatten ordentligt så man kan "mota Olle i grind". Men i morse när jag var ute på "kiss-runda" med Bita så såg jag två äckliga tjocka rosa-gul-röda larver sticka fram ur ett hål i marken precis brevid rabatten. När jag petade med foten så försvann de äckligt kvickt.... Hua! Jag avskyr kryp, insekter och sånt..... Får insförskaffa ett par riktigt feta handskar först.

Förhoppningsvis blir det lite tid över i helgen. Då ska jag plantera i de nya blmlådorna som ska hänga på framsidan. Jag köpte nya, snygga på höstrean förra året. Nu har de stått under altanen hela vintern och bara väntat på att få komma fram. Antagligen så blir det vit Lobielia och rosa pelargoner där. På altanen har jag röda pelargoner och kommer antaglien att komplettera med vit surfina om det inte blir så att vi målar altanräcket i år... den som lever får se!

Kommentarer
Postat av: josse

Uscha!! jag hatar också sånna där små äckliga slemmiga kryp.. blööö

2008-04-04 @ 11:06:05
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: josse

alla sladdar snyggt dragna.. *harkel* ja det är sant..

2008-04-04 @ 11:50:42
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Smulan

Kan tänka mig att den lilla pälsen blev glad när mamma dök upp.
Här behövs mer uppfiningar må du tro...tisdmaskin eller något som skapar pengar...
Men vi ska nog ordna det ska du se....
Ha en trevlig helg

2008-04-04 @ 13:36:11
Postat av: Negativa-Kia

begreppet lydnadsidiot myntades inte för inte ;)

2008-04-04 @ 13:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0