Solsken igen

Slutade tidigt idag och fick dammsugit inne direkt vi kom hem. Det började bli lite väl mycket grus inne. Fint väder innebär av någon konstig anedning att det ser ut som f*n inne hos oss. Sen har lilla valpen varit väldigt snäll och hjälpt mig att ta sticklingar på pelargonerna också. Jag har så mycket blommor att jag har stående på golvet och dessa gav hon sig på i går kväll....

Sen gick jag också ut i fina vädret. Smilla hade varit ute ett tag och fixade super god chokladpudding

image68

Bita blev bjuden och rynkade på nosen

image69

Jag fick en stor portion och fick gott kaffe till

image70

I smyg gav jag min tallrik till Bita som sprang iväg och hällde ut det i gräset, Pysen hjäpte till

image71

Bita åt lite krokusar istället...jag vet det... jag såg det även om hon ser väldigt oskyldig ut

image72

Men hon blev snabbt förlåten. Öronen på sne.... dom kan man liksom inte motstå.....så fruktansvärt fula!

image73

Kiva passade på att vårbada i en gyttjepöl och fick helsaneras

image74

Sen gick jag och Smilla in och bakade kladdkaka (utan grus och regnvatten). Åt kvällsmat och sen drog jag in till klubben för möte och lite träning. Träffade Josse och Linnea som tränade agility. Bägge hade med sig sina valpisar. Kul att se. Men vilka bjässar!!!

Nu har jag lite som ska fixas från dagens arbete i skolan... sen blir det natten tror jag. Är trött!

Kommentarer
Postat av: Smulan

Tack den koppen värmde gott.
Äta krokus och försöka gömma sig under ett grässtrå...lysande ide.
Den lilla damen kommer att bli nervpåfrestande för matte...vilka ögon!!!! Det fullständigt lyser av satyg i dom....men förstår samtidigt att hon blir förlåten den lilla godingen

2008-04-10 @ 23:03:56
Postat av: Jeanette

Hej!
Nu var det verkligen länge sen jag var hos dig. Har du övergett Bt ;)
Och så ser jag att du skaffat en ny liten svart vit! Såå söt, gillade kortet där hon ligger & ser oskyldig ut :)
Är så sugen på en liten till, men troligtvis blir det parning här till hösten så jag får ge mig till tåls!
Hoppas att det är bra med er!?
Kram Nette

2008-04-10 @ 23:56:42
URL: http://colaco.sida.nu
Postat av: josse

Sötgöte!

2008-04-11 @ 13:57:32
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Smulan

Mmm....det är viktigt med tid till samvaro och maten är en bra tid.
Sen finns det skillnad på fröknar...de som vill ha ideer och tar till sig saker, sen finns det ju dom som vänder ryggen till för att det är jobbigt att ta tag i saker...jag är ju dessutom ett stort hot mot en av dom sen jag var i samtal med dom....men se det skiter jag i....hon får jobba med sitt egna dåliga jag så jobbar jag vidare med mig...fast jag är aldrig dålig ;-) allt behöver ju inte vara så förbenat märkvärdigt...barnen bryr sig inte i de stora sakerna...ge dom lite verktyg och de blir så sugna på att skapa själva.
Ha det nu så kul med din fria tid...Åsa, njut lite också.

2008-04-11 @ 17:20:18
Postat av: Kia

åh tän när man var liten och allt som krävdes för att man skule roa sig var lite gyttja :D

2008-04-11 @ 22:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0