träningstävling

Idag fick vi genomfört den första av vad man kan kalla elit start. Träningstävling på klubben.

Började riktigt illa med att hon la sig på sittande i grupp. Tror att hon dels var störd av alla knott och dels lite osäker på de bägge hanarna som satt brevid. De tyckte nämligen att hon fortfarande luktade löp och underbart.
På platsen så kliade hon sig och la sig ruggigt snett efter det. Men fick iallafall ett bra upp sitt efteråt.

Fria följet var helt ok efter förutsättningarna. hon tränger i vänstersvängarna och hade något snett sättande. hon backade inte rakt bak utan sneddade. Dessa saker vet jag beror på ryggen, så det är inget jag lägger någon större vikt vid. Annars så kändes hon ok. Hon höll ihop och gick fint med aktivitet så gott som hela programet.

Missade sitt förflyttningen i dumrutan som annars var bra (om man då bortser från vänstersvängarna)

Inkallningen var bra. Ngt sent ställande både från min och hennes sida, sen drog hon ner tempot innan läggandet, men det var det bara Josse och jag som såg. Känner liksom igen hennes öronspel... Fick mycket beröm av kommendör och skrivare på detta momentet!

Sen rutan. Lite lojt både till kon och till rutan, men suverän ingång. Jag bestämde redan igår att lägga om dirigerings momenten och dagens resultat var ännu en bekräftelse på att jag måste göra det för att få tillbaka drivet!

Dirigeringen gick fint, men mkt slarv vid apporteringen.

Hoppar fint ut i nästa moment, men fy vilken läbbig apport. Den är inte min..... Hon tog den mycket tveksamt med ett dk och hoppar fint in igen.

Jag hoppar över vittringen eftersom jag ska gömma pinnen igen och det vill jag inte stå och instruera främmande människor om på plan utan det är bättre mina luttrade träningskompisar hjälper mig med detta.

sen fjärren som faktiskt var bättre än väntat. Hon hade lite svårt att vänta på en förflyttning och satte sig snett sista sittet, men hon rättar ju alltid ut det igen till ligg eller stå. Hon höll iallafall positionen och det känns bra! Alla förflyttningarna var dessutom rena och ganska snabba!

I det stora hela är jag nöjd. Vi hade en trevlig stund tillsammans och jag riktigt känner inspirationen komma pirrande tillbaka i tårna!

Kommentarer
Postat av: Smulan

Skönt att du känner lite sug igen.

Hoppas ni får en skön valborg med vackert väder och allt annat som hör till

2008-04-30 @ 07:30:52
Postat av: Jeanette

Här är en till som börjar känna inspiration att komma ut & tävla! Dock inte i dom höga klasserna som ni är i :)

Önskar er en mysig valborg & 1:a Maj!

Kram Nette & lilla flocken

2008-04-30 @ 15:39:18
URL: http://colaco.sida.nu
Postat av: christel

Halloj. vad duktiga ni var som kollade av på träningstävling. Min mobil har gått sönder..ett års garanti..så jag väntar på att dom ska få in en exakt likadan på telia! jag har lånat Gabbes gamla..men den e kass, jag såg ditt sms men kan ej svara! jo jag kommer gärna på träningstävlingarna framöver..absolut! :-)
på fredag kl 10 tränar vi på laholms bk..om du skulle ha vägarna förbi eller få ett ryck att köra lite långt för träning. nästa gång tror jag vi drar oss uppåt f-berg! ska kolla med gruppen på fredag..och jag tror vi tar varberg bk snart oxå. Nära dig då juh..see u

2008-04-30 @ 22:51:53
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0