Utbildad

Var på utbildning i Borås igår kring föreningsteknik speciellt anpassad för ordförande och sekreterare. Det började med snöoväder på vägen och slutade i en väldigt bra dag. Jag lärde mig otroligt mycket och kom till förvånande nya insikter som måste behandlas omgående. Riktigt nöjd med dagen. Trevligt sällskap av ordförande fick jag också. Nu har vi fått veta att vi måste vara som handen i handsken på varandra och då passar det ju bra att vi besöker landets olika hotell ihop ibland.

När vi var hemma hämtade jag Smilla som var SÅÅÅÅ trött. Storbölade i typ 15 minuter över allt och inget. Mest för att kompisen hon varit hos underdagen hade fått en kanin samma dag och det skulle minsann aldrig hon få. Men hallå! Hur många tror hon inte är avundsjuka över att hon har egen katt och hund + 2 i reserv??? Ja...det var nog tröttheten som var värst så när jag väl fick henne att gå med på att sitta i mitt knä och bli tröstad så tog det inte två röda innan hon somnade där. 10 över sex på kvällen..... Så satt jag ensam denna kvällen också. Vi hade bestämt att åka till stan och köpa kebab och godis och ha en riktig myskväll, nu gick ju inte det längre och det ända mataktiga vi hade hemma var fil....Inte för att jag var så himla hungrig (ätit massor med ruggigt god mat och fika i Borås, så jag borde nog klara mig typ ett halvår iallafall), men något måste vi ju få i oss.

Jag gick iallafall ut och tränade med Bita och Fajta. Bita fick börja med lite följsamhet och sitt. Leka lite med leksak och sen var det bra. Planen med att ta med Bita ner och göra Fajta såååå avundsjuk fungerade ganska bra, så det var en taggad Fajta jag körde igenom fria följet, en inkallning och två sändande till kon. Trixade lite med fjärren också, men hon sätter sig snett igen... Vet inte riktigt hur jag ska göra nu?! Vissa dagar är hon rak och andra sned. Man får ju inse att hon är i en läkningsprocess och jag har tjänt att hon blir sämre när hon varit ute mycket på dagen. När hon springer lös i trädgården är hon väldigt ryckig i sitt sätt och detta måste påverka en hel del. Jaja...den som lever får se. Jag strechade igenom henne och gick sen in.

Dags att ta tag i disken som stått på köksbänken sen i torsdags. Döm av min förvåning när maskinen var tom. trodde den var full av ren disk och att det var därför någon inte ställt in det vi åt till kvällsmat i torsdags när jag åkt hemmifrån. Så nu blev det väldigt smidigt. Fyllde maskinen och sätter igångn den. 5 minuter och PACHSYYHH! Det sprutar ut vatten under kylskåpet. Jag fick rusat fram och stängt av diskmasinen....så blev det till att denna kvällen skura golv.... och Chrille som antagligen kommer sent i kväll och jobbar hela dagen i morgon. Jag får försöka få tag på min far eller bror som kan hjälpa mig med detta. Där lär ju vara ännu mer vatten bakom skåpen och under kylen......

Smilla vaknade lagom till körslaget så vi kollade på det och åt gröt och och fil. Sen hittade vi lite gammalt godis som vi smaskade i oss. Vi somnade bägge två framför tvn.......

Kommentarer
Postat av: josse

Gammalt godis låter ju gott :/

2008-04-13 @ 08:43:02
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Smulan

Härliga vardag...lite fil och gammalt godis kommer man lång på.

Ha så kul i rabatten idag.

Kram

2008-04-13 @ 08:59:00
Postat av: Camilla & Imma

Låter faktiskt intressant att lära sig föreningsteknik... även om mitt engagemang i föreningar för tillfället är svalt.

Vad du är flitig att träna!! Hoppas att det inte är något kroppsligt som kommer att förfölja henne. Funderar själv på att börja med lite basic hoppträning för att hålla Imma smidig och jämn i kroppen. Kolla senaste Canis som hade en bra artikel om just hoppteknik. Tror att alla arbetande hundar har nytta av dom övningarna. De allra enklaste varianterna, alltså.

2008-04-13 @ 09:09:17
URL: http://www.freewebs.com/rastahunden/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0