Väldigt snäll valp

Hon är så smidig! Lugn och fin fast med motor när man vill.

Igår var vi hos Mussi hela dagen och hjälpte henne med trädgården. Bita var med eftersom hon behöver lite mer "passning" än de andra hundarna som satt i hundgården hemma.

Först en bra bil resa utan spya....så skönt att det börjar släppa. Avskyr kräk!!!

Sen fick hon gå runt och spatsera lite i koppel i trädgården innan hon fick sätta sig i buren på altanen medan vi körde motorsåg och röjsåg för allt var motorerna klarade. Där sov hon så snällt, inte ett pip. När vi åt fick hon följa med in till mamma. Skulle kunna tror att hon bott där hela sitt liv. Hon traskade in rätt till köket och satte sig vid diskbänken och undrade när det skulle serveras egentligen....

Sen satte vi igång igen och efter lite rastning var det åter dags för buren. Hon lägger sig så fort jag stänger grinden och somnar så skönt till ljudet av maskinerna som brötar.

Vi jobbar ett tag, sen plockar Smillaa ut henne och leker ett tag innan vi ska fika....Då åker denna stackars valpen in i buren igen och somnar....

Efter fika och lite packning så gick vi ner till stranden. jag bar väl iofs lilla valpen halva tiden, men på stranden fick hon vara lös och hon tyckte det var så häftigt. Hon gick ner till vattnet som brusade runt, kollade på det och tänkte nog -Jaha, nu har man sett det också..nu gör vi något annat....

Hon sov som en stock hela vägen hem. Senv ar det full fart när hon kom hem och fick träffa bästa polaren Pysen. Som förresten hann ta en mus i går morse innan vi åkte... Killer!!

Kommentarer
Postat av: Smulan

Skönt med trygga djur.
Här är det regn...jag som ville gå ut i skogen idag.
FYYYYYYYYY vad jag saknar min hund...att gå ut ensam är inget kul alls, ingen och snacka viktiga ssaker med,ingen att skratta åt,ingen att studera.
Livet utan hund ÄR tråkigt...livet utan djur suger.
Får be pysen om en mus kanske?

Kram

2008-04-06 @ 10:19:19
Postat av: Smulan

Ok..jag tar 2. en som är brun och inte så tuggad på.Sen vill jag ha en som är musgrå, den ska vara väl omkringkastad, helst hes efter skrikandet. Finns inte det så tar jag 2 uppstoppade.

Kram

2008-04-06 @ 15:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0