Välkommen Bita!

image53


Så har hon flyttat hem då! Vårt nya stjärnskott - Busyborder Bita

Efter min tenta i falkenberg hämtade jag Smilla och vi åkte bort till Josse för att hämta hem lilla prinsessan. Efter kaffe, papper och 8 veckorsbilder satte vi in Bita i buren bak och körde hemåt. Hon grät lite granna med behöll iallfall maten i magen (bilsjuka ligger visst i släkten...och det säger du nu Josse??)

Hemma fick hon först tassa runt lite i trädgården och sedan inne alldeles själv. Hon är för rolig. Framdelen och bakdelen hör liksom inte ihop. Ögonen och öronen r pigga och nyfikna. Frambenen pinnar på med fart och självförtroende, medan svansen hänger mellan benen och bakbenen är försiktiga.... Så ser hon ut. Men oj vilken liten valp. Här får jag verkligen något att "bita" i. Hon är enormt självständig. Jag har aldrig haft en valp som så mycket går sina egna vägar. Men hon har ett fantastiskt lugn också.

När hon hade känt lite på omgivningarna fick hon först träffa hundarna. Märkligt nog så minns nog Kiva hur väl hon lyckades (trodde iallafall) fostra Rick, för Bita gick genast undan för henne. Gömde sig under lekstugan

image54


En liten stund, men det gick bra. De stora hundarna är måttligt intresserade, precis som det ska vara. Men sen fick hon träffa katten och var väldigt spänd och kom springande med hög, tjocksvans när vi släppte ut honom. Shit tänkte jag...hon kommer och bli livrädd. Men icke. De nosade på varandra och satte igång att leka på en gång.

image55


Sen rullade dagen på. Hon sprang med och tog sticklingar på pelargonerna och lekte väldigt mycket med Smilla och Pysen. Hon har legat i sin bur och sovit två gånger utan vildare protester. Och hon somnade så fint under tv-bordet när det var lugnt framemot natten. När jag gick och la mig tog jag med henne till hennes säng brevid mig. Det var lite bökigt i typ 5 minuter innan hon fattade att hon inte fick gå därifrån. Sen sov hon snällt hela natten tills Chrille hämtade henne kl 6 för att kissa. Sen fick hon lägga sig igen tills jag och Smilla gick upp vid 7 utan några problem.

Hon känns smidig för sitt lugn, men väldigt svår med sin självständighet. Spännande! Ni lär få följa vår resa i livet!

image56

Kommentarer
Postat av: josse

Ååå så gullig hon är Skita, hon verkar ju trivas fin fint!

2008-04-01 @ 11:28:39
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Smulan

Kul att hon fick en jämnstor kamrat i alla fall.
Tids nog inser hon väl att det nya hemmet inte är så farligt och då....blir det kul att lasa dina bloggar ;-)
Tänk vad två envist självständiga individer kommer att mäta sina styrkor.
Men det kommer att bli bra, en sund mattes tänkande löser de flesta bekymmren.

Kram och en liten snabb klapp...vill inte få hundhår med mig hem ju

2008-04-01 @ 11:42:28
Postat av: josse

Näe det är dte inte!! riktigt häftigt att han ens springer ;)

2008-04-02 @ 11:38:00
URL: http://www.busyborder.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0