99 saker om Bita...nästan

Melvin ville att jag skulle svara på en herrans massa frågor. och jag har ju inget annat för mig när matte bara sitter och latar sig.




1. Tre namn jag lyssnar till:

Bita, Skita och Lillan
2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Är man så otroligt bra som jag så är det svårt att välja...
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Hmmm... skulle väl vara att jag inte fick komma före Fajta och bli mattes bästa stjärna.
4. Detta är jag rädd för:
Dammsugaren, men säg det inte till någon...
5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Matte, mat och lite kattbajs
6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Ha alla fyra tassarna i marken samtidigt när vi tränar, förstå varför jag inte får sno saker från lillmattes rum när hon inte ser, det där märkliga momentet rutan som tydligen är så himla viktig
7. Detta tycker jag om att göra:
Hoppa, retas och sitta i mattes knä
8. Detta vill jag göra just nu:
leka med matte och hennes roliga bollar. ja.... hon säger nästan varje dag att det faktiskt är HENNES bollar. jag ser ju aldrig henne leka med dom själv...
9. Bästa känslan:
När jag rullat mig i kattbajs och tacklat omkull storasyrran!!
10. Värsta känslan:
När det ska städas och grejas här hemma. jag försöker göra snygga tassavtryck på golvet och lite hemtrevligt, men dom ska alltid sabba allt!
11. Egenskaper jag gärna ser att min partner har:
Rufsig, busig, galen och såklart att den lyder mig.
12. Är jag kär just nu?
Hallå!! Jag är liksom bara 10 månader!!!
13. Jag vill gifta mig... 
Låter livsfarligt. matte har varnat mig för råttgift.
14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:
Visa den där pisspottan Fajta att jag faktiskt är bra mycket bättre än henne, Vinna alla tävlingarna med matte och ha egna får att sköta om!
15. Min käraste ägodel:
Matte
16. Något jag vill ha i present:
Sånna där bollar - EGNA!!
17. Detta har jag på mig just nu:
på mig? jag har skakat av mig både syrran och katten
18. Favoritkläder:
Skulle gärna vilja ha ett likadant täcke som syrran, men matte säger att jag är alldeles för frisk och fräch för det.
19. Favoritdjur:
Border Collies
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
har nog bara hört den där Mamma Mia....
21. Favoritlåtar just nu:
Winner take it al...dom sjunger om MIG!
22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:
Det är så roligt att tackla matte på benen när jag ska sitta brevid henne, tränar just nu mycket på att smyga framför och fälla henne. Gud vad jag kommer att skratta! Det tråkigaste är när hon TVINGAR mig att stå blixstilla....
23. Stjärntecken:
en gång stjärna, alltid stjärna!!
24. En bok jag älskar: 
Måste vara mattes plånbok. Hoppas den växer så jag kan få ett sånt där täcke utan att skada mig först!
25. En film jag älskar:
Alla djurprogram som låter
26. Tv-program jag gillar:
Alla djurprogram som låter
27. Favoritdoft:
kattbajs!! Gärna över heeela kroppen
28. Detta äter jag gärna:
Kattbajs och mattes fingrar, men dom sitter så jäkla hårt....
29. Dricker helst:
Ur regntunnan ute
30. Favoritgodis:
Allt!!!
31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Har redan varit där en gång, Öströö, fatta många får alltså!!!
32. Färg på mina ögon:
Bruna
33. Min längd:
På höjden eller längden? Lagom iallafall!
34. Jag tror på:
Matte som kan otroligt mycket saker!
35. Jag spelar:
gärna att jag är ledsen och rädd......
36. Person jag beundrar:
Lillmatte! Hon har miljarder roliga saker på sitt rum!
37. Så här bor jag:
På dagen i hundgården, där har jag mycket att fixa och dona med. jaga bort rådjur, skrämma sopgubben och sånt. inne ligger jag helst under tv-bordet i min bur eller brevid mattes säng (synd bara att syrran har tagit närmaste platsen, men det ska det nog bli ändring på ska ni se).
38. Antal döda krukväxter i hemmet:
jag har faktiskt slutat använda växterna som tandtråd. insåg att det fastnade mer än jag fick ut
39. Det här tänder mig:
BOLLAR!!!!
40. Det här gör mig avtänd:
När matte åker iväg med syrran och jag inte får följa med. livet är bra tjatigt ibland alltså....
41. Favoritfärg:
Svart!
42. Favoritcitat:
Ge alltid 140% Det blir så mycket roligare då!
43. En hemlighet jag vet:
Tror ni att jag är så lätt lurad eller? det får ni inte veta!
44. Bästa present jag fått:
Present? vad är det?
45. Senast köpta skiva:
Skiva.....har ju bara hört den där Mamma Mia
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Min ragg!!
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Va? fattar inte frågan!
48. Udda förmåga/egenskap:
jag skan simma fastän jag bottnar!
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
Tiger! Har sett dom på tv och dom har skitstora tänder!! Då skulle syrran nog inte vara så kaxig längre!
50. Vad lyssnar du på just nu?
Försöker koncentrera mig, så jag har stängt av...
51. Vad har du gjort/ska du göra idag?
Åhh... ingenting, matte är ju lat sa jag ju!
52. Var är dina föräldrar från?
Den där morsan blir man liksom aldrig av med. ibland tror jag att hon bor här också. Men fördelen är ju att jag får träffa Buy så ofta..
53. Vad är det senaste du installerade på datorn?
Nja.. nu tycker jag att frågorna börjar bli lite väl svåra...
54. Vilken är din favoritrestaurang?
Kattlådan
55. När badade du i en pool senast?
I somras. passade på att bita sänder den också. Då blev matte arg. jag fattar inte, hon ropade ju bita!!!
56. Har du varit med i någon skolpjäs?
Pjäs...är det nån slags tävling? kanske!
57. Hur många barn vill du ha?
Åh, vad jobbigt. Nä tack!
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Mamma Mia har jag ju sagt nu hundraelva gånger. FATTA!!
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
jag röstar så klart på mig själv!
60. Vad har du för TV-kanaler?
kanaler? Menar du sånna med vatten i?
61. Har du åkt moped någon gång?
Nä verkligen inte. jag har fyra ben och kan springa superfort!
62. Har du busringt någon gång?
Hee....
63. Har du fått felparkeringsböter?
Är aldrig stilla tillräckligt länge för att någon ska hinna
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Helt klart det jag ska göra när matte släpper ut mig nästa gång! vart finns det?
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
en gång tror jag att jag var i halmstad eller Göteborg eller vad det nu var, jag vet inte riktigt
66. Har du en egen trädgård? 
Egen.... nä jag måste dela den med syrran och katten
67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?
Uppfinnar Jocke!!
68. Kan du alla orden i nationalsången?
Är det den som syrran tränar på inför sin framtida karriär. Trodde hon skulle bli lydnadsstjärna och inte sångare..
69. Badkar eller duschkabin?
Tyvärr har vi bara dusch....!
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
mamma Mia
71. Favoritpizza?
jag får bara äta kanterna....
72. Chips eller popcorn? 
Popcorn! katten är den enda som får smaka på ostbågar, så det kanske också är gott
73. Vilken färg på läppstift använder du?
kattbajsbrunt
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Nötter är farligt säger matte
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
ingen ide! man vill ju gärna inte göra andra besvikna!
76. Apelsin- eller äppeljuice?
Är det sant alltså. Vissa bollar har färgat vatten innuti!
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Torrt godis i Lerum
78. Favoritchoklad?
Matte säger att jag inte får äta sånt
79. När röstade du senast?
Jag röstar varje dag på att jag ska få göra först, mest och typ allt. men matte bara struntar i mig och gör som hon tycker!
80. När åt du en hemodlad tomat sist?
Hmmm...snackar du om bollar igen eller?
81. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Ibland låtsas jag att alla på hyllan är mina och inte syrrans. isånnafall har jag vunnit massor
82. Är du bra på matlagning?
Tror inte det. Får inte hoppa på spisen..... Men ni ska veta att jag har försökt!

Här hoppade Melvin över några frågor.. så jag har ingen aning om vad jag ska svara. Antagligen så handlade frågorna om intelligens och sånt, och det kan såklart han inte ett skvatt om!

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
nääää..men skulle ju gärna ha ett sånt där snyggt täcke!
87. Vad var det senaste du handlade?
Matte åkte inom hamburger resturangen och åt sån där som bara luktar ljuvligt i hela bilen. men tror ni jag fick smaka????
88. Har du kräkts offentligt?
Nä. Brukade göra det bak i bilen. Där var det ingen som såg....försökte dessutom att få syrran att äta upp det, men hon är alldeles för finkänslig för sånt...jäkla snobb....
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
För pengar kan man köpa bollar, för kärlek kan man köpa..... just det. Pengar så klart
90. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?
Nä... brukar inte vara trevlig vid första träffen. Bättre att visa sin hårda sida och sedan mjukna än att ge någon hela tassen på en gång.
91. Har du ringt något betalnummer?
Har inga egna pengar....
92. Kan man vara vän med sitt ex?
Vad är ex? Extra bra? Extra snygg? Extra snabb?
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
Gammelmatte tog med mig en gång. Då spydde jag i hennes bil! Det kunde hon gott ha!
94. Hade du mycket hår som liten bebis?
Ganska. men det har blivit mer!
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
Äger ingen
96. Vad har du i din väska?
Har ingen egen. matte säger att det är hennes grejor.
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Jaga katten, sätta lite tassavtryck med min leriga tassar efter jag varit ute och skrämt bort alla rådjur.
98. Vad är du tacksam för idag?
inget än så länge. matte är så ap-tråkig!!
99. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:
Jag tänker inte göra som melvin som måste skryta om att han har kompisar. Fast vi är inte ens kompisar, han kan gå där och snorka sig med sina katter och tycka att är någon viktig person i sina bästa år....tönt... Han är ju dessutom skiträdd för min katt...

De som vill får gärna svara på frågorna!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Missa inte att jag har en ny tävling där du kan vinna skumpa&ost! Trevlig fjärdeadventshelg!

2008-12-19 @ 14:30:04
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: lotta, Juni o Cola

nej, det deär lovet i pjumme brukar aldrig bli av ...:( men oj, va kul att läsa alla svaren hihi, nu vet vi allt om dig ju, lilla Bita, Skita,Lillan ;)

2008-12-19 @ 19:30:11
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Smulan

Fattar inte varför jag ska komma ner och lära dina pälsar att skriva och läsa...kan man svara på nästan hundra frågor så behövs inte jag....kattbajsbrunt läppstift,Urk

2008-12-19 @ 22:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0