"Bara" tvåa denna gången!

Men vilken tvåa sen!!! Jag har försökt mobilblogga, men det har ju inte gått så bra...

Åkte iväg (alldeles för) tidigt i morse. Mötte upp Christel på Rasta och vi drog till Kungsbacka i beckmörkret.

Drog startnummer 5 och märkligt nog så fick jag dubbelkommando på uppsättandet trotts att vi var "sista hunden" i den gruppen. Skit samma...vidare bara...

Det ganska kasst fria följ och en urusel "gåruntruta" med felaktig ställning på stå (!). Inkallningen var ok, bättre än på ett tag och det betalade sig. Rutan gör hon as-kalas-bra. Men jag är lite sen att stanna henne och hon springer rakt igenom, så jag fick ta in henne igen. Dirr-apport går i ett rasande tempo, vilket resulterar i en en kaskad av sand över apporten och det blir vad domaren kallar slarv. Sen ett kanon hopp-apport, lite tvekan för sanden, men inte mycket. Vittringen är GRYM!!!. Fjärren så steppar hon bakåt ett par steg i en ståförflyttning och sätter sig innan jag ger kommandot.

Men hua vad jag är nöjd med min lilla pärla. Vi har inte tränat i ridhus sen förra årets tävling i Kungsbacka samma tid, så att vissa saker blev som det ble har ju bara med orutin att göra. Dumrutan började fel, så vår "nya" träning syntes inga spår av, men jag har inte bråttom....den som väntar på något gott sägs det ju.

Vad tyckte domaren då?

Sitt i grupp - 10
Plats - 9,5 - 2 sitt kommando
Fritt följ - 8,5 - t, vp
Gåruntrutan - 5 - orena vinklar, står ej, dk, tappar pos
Inkallning - 10
Rutan - 9,5 - 1 extra kommando
Apport - 8 - slarvigt tagande, lätt tugg
Hopp apport - 9 - tveksamt tagande
Vittring - 10
Fjärr - 8 - Flyttar något bakåt, sitter innan kom

totalt 280,5 1:a pris och en 2:a placering



Vann gjorde Christel och Zammy med 297,5 poäng!!!!! GRYMT!!!!! Vilken avslutning på året med gamle mannen!!! STORT GRATTIS TILL ER!!!!

Och senare på dagen så åkte en annan kändis upp till Kungsbacka med en gammal trotjänare. Kia och Hunny fixade ett 1:a pris och en 4:de placering i Lk2!!! GRRRRRATTIS!!!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Men herregud, ni är ju sanslösa du och Christel! Vilka stjärnor ni är! Grattis till ännu ett förstapris, och en värdig avslutning på tävlingsåret 2008. Vi ses 2009... snart! (Du har väl ingen mer tävling inplanerad innan MyDog?!) :-)



2008-12-26 @ 22:33:30
URL: http://www.freewebs.com/rastahunden/
Postat av: Kitty å flåcken

Men supergrattis!! Va bra ni är så här i årets slut skede ;-)

2008-12-26 @ 23:50:15
URL: http://www.hundtrim.nu
Postat av: christelBlennerup

* GRATTIS GRATTIS * Helt unika är ni två :-)

Det här får vi helt enkelt göra om ..snart!!!!! ;-)

kraaamar till er...

2008-12-27 @ 12:40:39
URL: http://www,freewebs.com/xaxxa/
Postat av: lotta, Juni o Cola

GRATTIS!! Ni e helt otroliga..skitbra tävling efter tävling!!! SUUUUPER!!!Vad kul!

2008-12-27 @ 21:04:17
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0