grrraaa...

Varför går man upp 6.45 på sin lediga dag? Fråga Smilla? Jag har inte en blekaste aning och får inte svar på det heller...... Men vi har en del att fixa med idag. Vi ska baka lussekatter och ta fram allt julpynt. Om vi har tid (läs:ork) så åker vi till stan en sväng och köper lite pysselmaterial inne på Panduro. Smilla har framfört vissa önskemål som kanske kan tillgodoses. Har dessutom tänkt att åka in till klubben i kväll för träning.

I går var det en härlig hundlig dag. Först kom en privatelev med sin unghund. en väldigt trevlig dam. Sen kom Josse och fick vara med och beskåda när sopgubben backade sönder vår fårhage. Min syster kom också och vi åt rester från helgen innan jag och Josse gick ut för att träna våra stjärnor.

Bita fick göra lite olika moment. Hon börjar faktiskt få till ett ganska snyggt "ålande" fritt följ. Ska bli spännande att se hur det blir när det kommer in lite stadga och säkerhet. Hon är vädigt olik Fajta i sitt rörelsemönster och aktion och det känns väldigt annorlunda att gå med henne mot Fajta som alltid varit förhållandevis stabil i "kropp och själ".

Sen Fajta som i princip uteslutande fick jobba med "gå-runt-rutan". Vid ett par tillfällen så släppte all ångest och det kändes kanon bra! Nu ska vi jobba vidare och jag vill verkligen få till det "10-momentet" som vi haft tidigare.

Josse tränade pytte med Busy som har skadat en klo. Buy däremot gjorde mig lite förvånad. Jag har nog inte tittat ordentligt när Josse tränat henne. För här fanns beteenden som vi måste stoppa NU och GENAST innan de utvecklas till något fult. Inte för att jag tror att Jose inte hade rett ut det, men det känns onödigt att lägga tid på sånt, när man har så mycket annat att träna.

Sen kom Mussi också och vi åt kvällsmat ihop halva släkten.

Under dagen fick jag också tillbaka den "stora" uppgiften jag lämnat in i skolan för ett par veckor sen. Antingen är det jag som är grymt duktig, eller också så ställs det löjligt låga krav på oss i lärarutbildningen (jag föredrar det första alternativet), för på 10 inlämnade sidor fick jag en kommentar där jag hade hänvisat till läroplanen och använt Utbildningsdepartementet som referens. Där ville min lärare att jag skulle skriva Lpfö98......


Nu ska jag ringa pappa och se om han kommer hit på frulle! Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Smulan

He,he...du behöver inget nytt kök och inte mera plats i tvättsugan heller...du kommer inte att ha tid att sitta där och njuta :-D



Varför inte prova elstängslet till fårhagen?



Hoppas dagen har blivit till belåtenhet.



Kram

2008-12-16 @ 12:32:59
Postat av: christel

Vad är det för en sopagubbe som kör sönder staket? var han nykter? ha ha ha

Härligt ni är på gång med träning..här tränas oxå på så fort jag får en chans med tid :p

ha det BÄST!!!!

2008-12-16 @ 20:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0