Lyckliga jag

dagen började med stress.... jobbet ringde 7.40 och undrade om jag kunde jobba mellan 9 och 15.30... Där satt jag i underställ, träningssugen och med en trött, sur fem åring som inte ville borsta tänderna och aldrig mer i hela sitt liv kommer att kunna skriva för att JAG har slarvat bort hennes hästpenna igår när jag var så himla dum och städade på hennes rum.

Klart jag ställer upp på att tjäna lite pengar. Slänger in ungen i bilen och hotar att ge bort hennes jacka till barnen i Kina om hon inte slutar gnälla ögonaböj, slänger av henne på dagis och gasar hem igen. Av med underställ och på med civila kläder. 2 knäcke och en kopp alltför varmt kaffe och ner till bilen igen och swich så förvandlas jag till underbara fröken med allt tålamod i världen och är på jobbet 9.05....

Jobbade och slet hela dagen och hämtade sen Smilla och vi drog till Hajen för att handla. Hade egentligen tänkt att handla i morgon, men då fick jag visst också jobba. Hem med tunga kassar och sur dotter som inte fått 10:-s kula....

Möts av sambon som egentligen inte skulle komma innan sent och vips! så kan jag åka och träna! Ringer in Josse och Ibbe i all hast och halkar in till klubben!

Bita börjar med att "göra" alla Lk1 moment! Tror knappt det är sant att vi har en start i alla momenten! Inte alls planerat så jag ser det som bonus!

Fajta gjorde ett piss dåligt fritt följ..... men "gå-runt-rutan" börjar se ok ut. Fick lite tips av Josse som givetvis är ovärderlig i min träning. Vad hade jag gjort utan dig???
Inkallningen var den bästa på länge. Har kört dk på ställandet ett tag och det har gjort susen på farten! Märkligt kan tyckas, men för mig är det så enkelt och självklart att tydlighet ökar säkerhet!
Dirr apporten var bläää. Hopp-metall grym. Fjärren häftig.

Vilade lite och körde sen rutan, super, och kunde inte låta bli lite till fritt följ. Märkligt... inte bättre än 30 minuter tidigare.....

Sen var det lek och bus (nu fick du väl ändå bra störningsträning Kia?) innan jag susade hem.

Nu väntar vi på snön.... måste komma.... jag fryser ända in i skelettet!!!



I morgon blir det jobb, stress, lucia, stress, handla igen (surt att jag storhandlade när 5% rabattkupongen låg hemma i brevlådan, små handlar i morgon och får väl utnyttja den då), stress, laga mat, stress och sen IDOLFINAL!


Kommentarer
Postat av: Kitty å flåcken

Ha ha ja varför skulle du ha bättre dagar än alla andra ;-))))

Hmmm är vi inte lite arbets prostituerade allihop??

Känner igen det där ... telefonen ringer " kan du klippa Putte innan jul?" "jo klart jag hinner, säger jag glatt", samtidigt som jag tänker "hur f..n ska jag hinna detta nu då...?" men man tjänar ju pengar ju ........... ;-)

Glöm inte bort att komma ihåg att tända ett ljus, sätt dig ner och ANDAS ibland. Och att du har en liten underbar Smilla som gnäller över att du städat hennes rum betyder inget annat än just att du har en underbar liten dotter som förgyller din tillvaro. Njut så länge det varar, lovar att innan du vet ordet av är hon stor och undrar varför hon inte får va på lussevaka hela natten och "jooooo det är baaaara dom andra som tänker dricka sprit"

;-))

2008-12-12 @ 06:33:17
URL: http://www.hundtrim.nu
Postat av: lotta

hihi..fnittrar o känner igen ;)

2008-12-12 @ 11:38:38
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Camilla

Ja, själv så fick jag ju lyxfrukost på sängen av min underbara man, medan änglabarnen borstade tänderna och klädde sig i praktiska och färgkoordinerade kläder på egen hand. Sedan städade och tvättade Magnus medan jag njöt av en lååång dusch i lugn och ro, med låst dörr. När jag kom ut så hade han tänt doftljus och fixat och plockat lite inför helgen så att vi skulle kunna mysa tillsammans hlea familjen...



Medan jag låg på soffan och åt praliner och läste en bra bok, bakade han och barnen pepparkakor (ingen färdig fuskdeg, nejnej) utan att bråka alls.

Sedan klädde barnen sig själv och vi gick ut i snön och hade ett så där "crazy" och kul snöbollskrig utan att få snö innanför några kläder eller i ögonen...



En näringsriktigt och sund lunch ute intogs sedan hurtigt ute i snön med stor förtjusning av alla familjemedlemmar. Den hade Magnus förberett, och barnen fixar disken!



Nu ska jag fördriva eftermiddagen med lite spa-lyx. Massage, anisktsbehandling, manikyr osv innan jag handlar något snyggt att ha på mig i kväll, och hinner inom "Lilla Helfvetet" för att inmundiga ett par "Manhattan" med mina väninnor, som har det precis lika sysslolöst och ytligt som jag!



Ikväll ska vi äta trerätters på finporslin och konversera på ett stimulerande och smart sätt.... Hela familjen!



Jag har inte behövt tjäna några pengar alls på flera år, utan dom materialiserar sig mystiskt på mitt bankkonto varje månad i generös mängd.



;-)



Postat av: Kia

tacksamt att du tänker på mig och min träning när det är lek och bus på gång! :D

2008-12-12 @ 17:17:43
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0