Fredags planer

Idag är det åter igen fredag. Snart helg och en vecka har flutit förbi löjligt fort! Jobbat en del, tränat en del, slappat en del och gjort en del nytta också.

Idag ska jag fixa till en vittringsapportering med Fajta, och sen får det vara nog med träning innan tävlingen denna gången. Jag har tänkt att hon ska göra denna tävlingen och en nästa helg, sen ska hon få vila från lydnaden lite. Chrille ska göra VP med henne om två veckor och sedan har han två Ik1 inplanerade i augusti och jag tänkte att han ska få lite tjing på hennes träning ett tag. Tror hon behöver en lydnads paus. Det har gått fort tävlingsmässigt och hon har tränat i princip regelbundet sen hon kom hem som en liten 8 veckors valp. Helt klart värt en liten semester. jag hade iofs gärna satt championatet innan pausen, men vi har ju hur många år på oss som helst att fixa det. Hon är ju bara två år!!


Fajta 8 veckor

Istället så ska Bita få sätta igång så smått under tiden. Har tänkt att köra in lite grundträning med henne som (när Fajta kör igång igen) får ligga och gro i huvud och kropp på den lilla. Jag har alltså fortfarande inga planer på någon seriös lydnadsträning med henne ännu, utan ska vänta ett bra tag med den biten. Hon är allt annat än mogen i kropp och själ för någon typ av avancerad träning. Fajta i denna åldern var mycket mer färdig och mogen på alla sätt och vis.


Fajta 7 månader

Så ser förmiddagen ut. I eftermiddag åker vi till kräftfestivalen i Glommen för att träffa min pappa och strosa runt lite. Och kvällen ser lugn ut.

I morgon har vi inte heller något planerat föreeän på eftermiddagen när jag och Josse drar till Halmstad för att tävla. på söndag har vi avslutning på lydnadskursen och sen var det visst måndag igen......

Kommentarer
Postat av: Smulan

Lite vila kan göra susen, att låta valpen mogna är inte heller fel.

Att du tar en dag med din pappa kan vara kanon...

Allt du gör stumpan är kanon...du är min idol.



Just nu är vi idoler här hemma, kalasandet är slut och vi har byggt lego hela kvällen...fötter som somnat,knän som stelnat i de mest konstiga ställningar..fastt Linus är nöjd och trött nu...nu tar vi del 2 i morgon med barnkalas.

2008-07-11 @ 21:46:01
Postat av: christel

Hejsan. Jag hoppas du har hjälpt mig att lösa lite världsproblem nu..med kaffe & lathet så kan man sitta och tänka ju :D

Jag trodde att jag skulle vara ledig helgen..but NOT ! har fått jobb både lördag och söndag!så på söndag har jag jobbat 11 dagar i sträck. Vilken lön jag kommer få i Juli :-) Jag hann dock med träna Zammy idag innan jag gick på kvällen..nu hade han inte mumsat en halv godis låda..så nu vart farten lite bättre :D

vi ses och lycka till på tävlingen..

2008-07-12 @ 00:10:50
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: Smulan

Håller tassen...

2008-07-12 @ 09:15:09
Postat av: Maggan & CO

Man kan ICKE få för många söta tungbilder! s Håller fullständigt med! Hmm... kanske jag ska ta tag i mitt projekt "bildgalleri" och fixa en hel sida med bara tungbilder..? Du får förhandsvisning isf. :p ;)



Vila i form är suveränt, jag gör det alldeles för sällan men nu när man har två hundar att träna hoppas jag det blir lättare... hehe... kanske får skaffa mig en tredje föresten. ;)



Är det tävling idag lördag?! Vi håller tummar och tassar! Den 31 aug har de tävling i jönköping, är det för långt för er..? Har haft snälla domare båda ggr vi varit där!!! s



Pussa Fajta och Bita på nosen från oss!

2008-07-12 @ 14:37:47
URL: http://hem.bredband.net/magix
Postat av: oops

Blev det några bullar? Såg att jag skrivit att man ska värma mjölet till 37 grader men... det var ju såklart mjölken som skulle värmas men ... det fattar ju alla på Bästkusten....

2008-07-12 @ 16:37:45
URL: http://minegoblobb.spaces.live.com/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0