Hemma igen

Så roligt vi har haft det!!! Stockholm tur och retur på ganska exakt 24 timmar (+ 5 minuter tror jag det blev). Mycket bil, lite sömn (tror inte ens det blev tre timmar för min del) och härligt med hund!! Kan inte vara bättre!!

Det är bra för självförtroendet att åka och kolla in mästerskap. När man sitter och kollar på världensbästa ekipage och ser den ena nollan efter den andra så inser man hur jäkla svårt det är att få allt att stämma varje gång. Nu var det väl inte så att det haglade med 0:or för det, men det är en hel del missar. Men också en hel del ruggigt bra saker. Klart minnesvärd är Trond Brustad med golden retrivern Doubleuse Cloudberry från Norge. Han fick bla en "trippel 10" på inkallningen och hade en underbar uppvisning. Helt klart söndagens absolut bästa ekipage. En hund som var öppen, arbets och sammarbetsvillig. Fjärren var något utöver det vanliga, så grymt snygg och häftig!!

Såklart är man ju tvungen att handla lite också. Ett nytt koppel och varsitt halsband till "små tjejerna". Ska försöka fota dom i kväll (om det nu går eftersom alla diamanterna glittrar så fantastiskt).

Min egen tävling är jag inte så himla sugen att skriva något om.....

Fajta hade bomull i öronen och gele i huvudet. vallning dagen innan och en otroligt varm dag var kanske inte den bästa kombinationen för ett lyckat resultat. Men jag fick en 9:a på fria följet som var äckligt långt och den är jag stolt över. Jag lägger upp protokollet på hemsidan senare idag.

Nu ska jag åka och jobba!!

Kommentarer
Postat av: Kia

inte alls avundsjuk nej då. Se en grym golden på VM i lydnad, äsch då! Dessutom en släkting till Fly, om än något avlägset. Har du inte filmat något/tatt kort?

2008-07-07 @ 13:12:24
Postat av: Smulan

Sedär...ett underbart dygn verkar ni haft.

Sugen eller inte så får du allt skriva om eran tävling...du måste faktiskt ge oss chansen att få stötta dig även när det går dåligt.

Vad ska man annars ha supporter till.

2008-07-07 @ 16:35:48
Postat av: christel

Hallojsan..oj vad skoj ni haft!! :-)

klart att man lär sig på att se världens bästa ekipage..rörelser,kommando,mellan moment knep.o.s.v. ;-)

ja du..det här med att det inte funkar på tävling alltid lovar jag dig att ALLA har varit med om..finns ingen i världen som varit oslagbar år ut och år in..som sagt..helt teknsikt omöjligt..jag har varit med från poäng 100 till 300 på tävling :D..dagsform,väder,mentalt,kroppsligt o.s.v. allt ska stämma..och vi är ju INTE maskiner..tack och lov..sedan är jag skitskum förare.."jag går igång" på dåliga tävlingar!! då börjar jag träna!!! när allt flyter på bra och jag prickar in bra result efter bra result..då blir jag väldigt lat kan jag säga..tränar knappt då! och då blir det därefter..en smäll lixom :D

vi ses imorrn kväll..hippar in extra imorrn också..men sa strängt till dom att kvälla jobba kan jag inte..så dom knåpade ihopa ett dags schema till mig..8-15..jag hämtar Camilla & stjärnan Imma innan kl 18..så kör vi till Varbergs bk så vi är där 19!! Josse behöver inte hämta upp oss. jag har ej Josses telenummer så läs nu detta här idag..jag ringer säkert och dubbel kollar med dig under dagen.. see ya

2008-07-07 @ 21:43:39
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: pippi

buhuu, jag hade så gärna åkt in till Stockholm jag med, men det ville sig inte riktigt för mig.

Det vackra sommarvädret har gett sig av nu och ersatts av regn. Regnet behövs men måste det bli så förb... kallt också?

Tea har nu kommit in i sitt första trots. Eller trots vet jag inte men hon har kommit på att man faktiskt kan testa gränserna.

Inkallning - Tea hit - Ok mamma, eller kolla ett maskrosblad - TEA HIT! - ok näe måste döda maskrosbladet TJOHOO..

hihi rätt komiskt samtidigt som jag blir smått irriterad över det. Jag vet ju att det går över.



Ha en bra dag!



Kram....

2008-07-08 @ 10:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0