Kärringrunda

Idag åker jag och Smilla med moster och Mussi på "kärringrunda". Detta innebär att man åker runt i "tygriket" i trakterna kring Kinna, Skene och Fritsla typ och kollar på tyg..... Mussi fick det av mig och min syster i 50 års present och det har liksom aldrig blivit av förrän nu.

Annars så är det lugna gatan här hemma. Gårdagen gick i latmaskens tecken och jag gjorde inte många knop på hela dagen. Om man nu inte räknar med det vanliga med disk, plocka undan, laga mat och smörja kråset.... På kvällen åkte vi in till stan, lång torsdag, och myste lite. Jag tycker det är lika spännande varje gång jag åker till stan eftersom det händer så sällan. Det är alltid något nytt, affär eller kafe eller något sånt. Igår drack vi kaffe på ett av stans kaffe som till min stora lycka har blivit ett "Esspresso House". Där de serverar inte bara stora kaffe utan goda kaffe också. Och dessutom har jag student rabatt där!! Kunde inte bli bättre. Får väl åka till stan lite oftare nu och avnjuta deras goda svarta kaffe i XL-size!!

Hunderiet hade semester i går och idag vet i 17 om jag orkar med en galen valp efter rundan. Men sen... Smilla följer med Mussi hem och stannar tills på söndag, så då ska jag passa på att leka med lilla söta valpen. Hon får väl följa med på vallhundsprovet på söndag också. Hoppas på att denna långa resan ska få slut på hennes åksjuka....


Kommentarer
Postat av: pippi

Oj, en tygrunda! DET skulle jag gärna hängt på. Älskar tyger och är väldigt fäst vid min symaskin.

Idag har hundarna haft semester likt dina. Jagg var ute och rensade lite ogräs runt Kiras grav i förmiddags och det var bra varmt. Tog och invigde hängmattan men det var för varmt ute så jag gick in. Somnade med pennan i handen när jag skulle lösa korsord :-0.

Hoppas ni hittade något fint tyg.



/pippilotta

2008-07-25 @ 19:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0