VM

Yes!! Det blir en resa till Stockholm för att titta på världens bästa lydnadshundar!!

Efter tävlingarna i Varberg på lördag så packar vi bilen och drar, jag och Josse! Räknar väl med att vara framme så vi får ett par timmars sömn innan söndagens tävlingar är igång och vi är på plats för att kolla. Sen när tävlingarna är över så drar vi hem igen. Tur och retur på samma dag. Hur stora idioter är vi egentligen??? Jag jobbar 12.30 på måndagen och antagligen går även Josse på vid halv tre. Annars så hade vi ju faktiskt kunnat stannat till på måndag och glidit hem i stilla mak och tittat på den vackra naturen eller något sånt...

Idag har det varit helt underbart väder! Strålande sol, värme och härligt slappande. Efter lunch fick vi dessvärre sätta fart på både mig och Smilla. Dags för fem-års kontroll på BVC med efterföljande SPRUTA!!!!

BVC besöket var avklarat i ett nafs. Duktig unge som kan allt liksom. Växt 10 cm på ett år hade hon visst också. Inte konstigt att alla byxor (som hon har på sig typ en gång om året) är för korta! Sen var det dags för sprutan, något som jag trodde hon skulle banga ut på. Men icke. Hon bet ihop och erkände knappt att det gjort ont. Hon tyckte nog att det var mer obehagligt när doktorn skulle lyssna på hjärtat, kolla ryggen och magen!!! Stor glass, sån lyx med kulor och rån, blev det efteråt!!

Sen grillade vi hemmagjorda hamburgare med massor av gott tillbehör och Siss som varit hemma sen förmiddagen försökte natta lillan. Men se det gick inte. jag hann göra några hopp-apporter och två inkallningar innan det alarmerades efter mig. Läste HELA "Den lilla sjöjungfrun" och lillan kämpade för att hålla sig vaken. -Kan inte sova mamma.... säger hon och spärrar upp ögonen........

Nu väntar pappersarbete. Hann med en hel del igår, men oj vad jag har varit lat. Eftersom vi nu får låna min brors lägenhet i Stockholm (två mil från mässan, kunde inte varit mer perfekt), så får jag väl se till att sköta mina åttagande åt honom också!

Didelido!

Kommentarer
Postat av: christel

Hej .. gud vad duktig Smilla!!! som klarade sprutan o.s.v. en annan(jag) skrek som en idiot(har man hört) :D

fan vad skoj att ni drar till sthlm och kikar på vm..nu får du sms:a rapporter..:-) ..om du får tid över såklart!!

zammy var jätteduktig..det var en kokande gryta på plan..zammy var den ända hunden som fick 1:a p i eliten, så klart att man e glad och stolt:)

jag vallar med Mac ikväll på kursen kl 19..ska bli jätte roligt..

2008-07-03 @ 09:54:27
URL: http://www.freewebs.com
Postat av: Smulan

Sedär...ett litet stick gjort på ett kick...så stolt hon måste vara lilla sessan.

Håller tummarna för att ni får soooooooooool i massor, njuta av all natur på vägen...kör försiktigt och stanna ofta. Tänk på att det är strejk i storstan så ni inte fastnar i alla köer.



2008-07-03 @ 11:19:20
Postat av: Jeanette

Längesen jag var här inne & kollade läget. Har fått låsa min blogg pga av exet. Men men..



Hoppas ni får kul i Sthlm.

Kram Jeanette

2008-07-03 @ 12:27:07
URL: http://colaco.sida.nu
Postat av: christel

hillo. ska jobba hlgen ja..men sedan e jag säkerligen ledig mitt i veckan efter det nästa vecka..då får vi träna ..absolut..måste ju träna mina 2 små med (mac & doxan) Jackie tränas också förståss..men hon har jag inte börjat med moment ännu..så ingen kommendering där ännu, men det kommer ;-)

vi ses..

2008-07-03 @ 15:06:32
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: Smulan

Men lilla gumman då :-( Hoppas hon kryar på sig snabbt nu när värmen ska stanna...kanse lite feber av sprutan bara...linus får et jämt i typ 1 dag eller nått.



2008-07-03 @ 18:33:35
Postat av: Smulan

Mmm...du har tur som kan vara på stranden du...

Klart att du kan hitta inspiratio i mataffären...kila bort till grönsaksdisken ska du se :-)

Ha en skön dag när du ligger där på stranden och tänker på lilla mig som får sitta i stan :-(

Nä skojar...klart ni ska ha det mysigt. Är Smilla feberfri igen nu föresten?

2008-07-04 @ 08:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0