Ahhhhh....

Mina öron!!! Syrran och Chrille kollar på fotboll. Jag lider, mina trumhinnor lider..... Jag är så där.......... måttligt intresserad.

Kanske ska gå ut och träna istället. en helt underbar kväll. Regnet idag har rensat upp och det är klart och skönt i luften. Och jag har rensat gångar. I vissa delar av landet kämpar de med brandgångar (all heder åt er som har kämpat mot eldarna), medan jag går och kämpar med stängselgångar. Jag har gått med röjsågen och slått gräs och sly inför stängslingen av stora "hästhagen". Där ska fåren över och förhoppningsvis så blir det i veckan.

Jag har nog sagt det förrut, men jag älskar verkligen att gå med röjsågen. Musik eller radio i öronen och helt isolerad från omvärlden. Inga barn får komma nära och jag hör inte att någon ropar på mig. Där kan jag gå en hel dag om det skulle vara. utan att tänka eller också är det allt jag gör. Men jag får vara helt ifred och det behövs faktiskt ibland.

Hade hoppats att åka till öland i morgon och kolla in Hanna Rundqvist i SM finalen, Men det är lite för mycket att göra hemma för att det ska kännas ok att sitta i en bil i åtta timmar för att kolla på hundar. Nästa år är jag ju såklart med själv, så jag får väl spara mig lite tills dess.

Valpkurs med Bita blir det istället, och förhoppningsvis lite träning med Josse efteråt.


Oj...nu var det visst nära....... Fotboll alltså....... 10 sekunder kvar.......ooooooliiiiidligt

Kommentarer
Postat av: Smulan

Jäklars vi fick stryk.

Ja det där med att gå med röjsågen är toppen, en bra andledning till att få vara själv.



Kocken ja...visst är det toppen,synd bara att han åkte hem nu men han skulle visst komma i morgon igen...trolig anledning...slut på pengar eller nått :-)

Men vinner du SM nästa år så LOVAR jag att jag tar med mig sonen och kommer ner till er så får han fixa seger maten....men du håller tassarna borta från min snygga son.



2008-06-14 @ 20:01:23
Postat av: Kia

fotboll är så meningslöst!!!

2008-06-14 @ 20:13:07
Postat av: josse

Jag och becka satte oss faktiskt en stund framför fotbollen igår, de sista 28 minutrarna - båda är måttligt intresserade ska tilläggas!

Men iallafall vi har nog inte skrattat så mycket åt ett tv:program på länge! Dom va skit roliga.. sverige är verkligen ett pajas lag! Först är det en som ska nicka - missar - och får bollen i magen asg

Sen är det en svensk som rullar ut från plan och in i sargen (eller vad det heter i fotboll) så att benen är det enda som syns varefter han asgarvar! Sen var det en svensk som står still och faller plattfall ner på marken... vi var tvugna att spela tillbaka med robert för att titta igen... det är en rolig match ;)

Nästa gång kommer vi sitta bänkade för att se sverige göra bort sig fler gånger =D

2008-06-15 @ 12:57:01
URL: http://www.busyborder.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0