Häftigt att vara "bäst" i Halland!!!

Iallafall av de som var med, de andra som inte var med skiter jag i idag!!!

Tack för alla grattis!!! Det värmer verkligen att få så fina kommentarer!!

Det var helt klart inte vår bästa tävling, men vad spelar det för roll! Vi vann, fick vårt första 1:a pris och jag fick dessutom in henne i rutan!! fick en guld (plast) pokal för klassvinst, en glas statyett för DM vinst - vandrarpriset som ska graveras med fantastiska Busyborder Fajta!!!

Extra roligt att få första priset idag, eftersom i morgon är det 1 år sedan vi debuterade i Lk1 och det är vår tredje elitstart!!

Lydnadsklass Elit

Ullareds BK - Distriksmästerskap 08-06-29

Sittande i grupp

10

30



Platsläggande

9

18

kliar sig

 vad ska man säga.....

Fritt följ

8,5

25,5

ngt vp, sent sättande

 tar på mig dessa missar, jag gick väldigt klantigt

Stå, sitt & ligg under marsch

9

27

vp

 efter sista förflyttningen, har känt detta tidigare

Inkallande m ställ och lägg

9,5

38

sena kommando

 pucko förare....

Sändande m lägg och inkallning

7

28

saktar in, korr flera dk

 kanon fram till kanten...sen blev jag arg och hon gick in

Apportering m dirigering

8

24

saktar in vid kon, växlar tempo, omtag

 pucko hund...varför kolla in de andra apporterna när du redan har en i munnen

Apportering metall & hopp

7,5

22,5

ngt tveksam, tempo, i slag

 har hon blivit tjock på senare tiden eller...

Vittringsprov o apport

8

24

tempo, tveksam ingång

 hon å¨tergick till ett tidigare beteende, inte bra

Fjärrdirigering

8

32

dk, flyttar ngt

 tog inte första sitt kommando och satte sig snett från stå

Summa


269

1:a pris, 1:a plac.  Distrikts mästare



Så här såg det ut


Kommentarer
Postat av: josse

Ni är ändå bäst trotts hennes "fel" idag!!

2008-06-29 @ 21:21:56
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: josse

Åååå du är ju så romantisk ;) jag har tur som har dig.. i fortsättningen får du nog åka själv till tävlingar, men det blir svårt eftersom jag måste åka med dig :D

2008-06-29 @ 21:50:23
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Anna

Herre gud vilken bra film... Stort Grattis igen.. ses imorgon!

2008-06-29 @ 21:58:50
Postat av: Smulan

Ja vad säger man....ni är kanon ju...helt perfekt kan ingen bli så länge man är levande.



Hoppas nu att du njuter hela dagen i dag,putsar bucklan och är märkvärdig...ni är väl värda segern.

Satt precis och tänkte på hur förtvivlad du var när Fajta blev skadad och du såg hela er karriär försvinna....visst är det lätt att radera ut sådana minnen just idag? L



Kram

2008-06-30 @ 09:01:18
Postat av: Cissi

Såå fint, gillar verkligen tempot hon har till rutan!! Grattis igen till titeln och erat första pris såklart!! Dags att njuta nu :o)

2008-06-30 @ 10:01:25
URL: http://www.stygge.se
Postat av: christel

jätte fina poäng tycker jag :-) 1:a p är ju alltid 1:a pris..2 till sedan e ju Fajta champinjon..:D

Ni har tuffat fram snabbt och det har verkligen blivit flyt i er träning som tävling...

ha det nu så bra..så ses vi snart :-)

ps. jag har inga mer siare ord på gång för tillfället..jag får ju INTE säga det!!! så som jag gör..men kunde helt enkelt inte låta bli ;-)

2008-06-30 @ 12:53:21
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: Ingrid

STORT Grattis Åsa (o Fajta såklart)!!

Distriktsmästare å allt, bra jobbat!

2008-06-30 @ 17:06:18
Postat av: Camilla & Imma

Kul att få se er in action igen! Generöst att lägga ut det på nätet. :-)

2008-06-30 @ 19:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0