Kaffe fakta

Kaffe började odlas i Jemen redan på 500-talet men det var först på 1200-talet som man började med att rosta bönorna och i och med det så skapades den dryck som vi numera kallar kaffe. Det första kaffehuset öppnades i Mecka i slutet av 1400-talet och intog snabbt en så populär ställning att den övertog den förbjudna alkoholens plats. Mohammed hade också gett sin välsignelse till kaffet genom att säga följande efter sin första kopp kaffe. "Jag skulle kunna kasta 40 ryttare ur sadeln och lägra 50 kvinnor".

Go to fullsize image

Kommentarer
Postat av: Matilda

Fin blogg :) Titta gärna in på min ;D

2008-06-16 @ 08:52:47
URL: http://matildahe.blogg.se/
Postat av: josse

Vad ska vi nu leva upp till?? Nu gör du mig lite orolig...

2008-06-16 @ 12:47:58
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: christel

Halloj. Nu har vi landat i eldsberga(hemma)! Med blandade känslor vill jag lova..I Love Öland :-) ville ej åka hem..jag trivdes där som fisken i vattnet..och stugan vi hade där, ja den hade jag kunnat flytta in i medebums!! Jag e supernöjd med gamm zammy och back on track e MAGIKST!!sedan är nog gud oxå magisk..för jag har bett till gud om zammys smärta ca 1000 ggr! Nu ska vi vila några dagar, sedan ska jag fortsätta slipa Rebellen, få in klass 3 på Doxa och Mac. träna bebisen Jackie..Zammy kommer säkerligen få ut och lufta sig efter sommaren i lydnad igen. så du fattar vinken va? jag vill asså att vi ska träna lydnad igen snart :-)jag jobbar nu midsommar..heela helgen!! sedan e jag ledig måndag tisdag tror jag det var..kanske du kan träna då..och josse! f-berg eller nåt! see u

2008-06-16 @ 18:50:42
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: Smulan

Morrn i stugan.

Hur mås det? Fortfarande sjuk?



Är vissen jag med men än så känns det som att jag kan orka med mig själv :-O



Krya på sig

2008-06-17 @ 08:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0