Kaffe fakta

Koffein stimulerar tankeförmågan och flödet av dessa samt motverkar dåsighet och trötthet. Koffeinet ökar den intellektuella kapaciteten och förbättrat associationsförmågan. Vi uppfattar dessutom stimuli från våra sinnen bättre liksom att den motoriska förmågan förbättras.

Vi kan i regel arbeta något snabbare med färre fel. Dessa effekter kommer efter en eller två koppar kaffe.

Samma dos påverkar även kroppen på så sätt att hjärtfrekvensen ökar, blodkärl vidgas samt att omsättningen av vätska och substanser genom kroppen underlättas.

Sammantaget utgör detta "kicken" som flera känner efter kaffestunden

Kommentarer
Postat av: Smulan

Wow...visste väl att jag var helt perfekt som människa...med tanke på att jag inte dricker 1 eller 2 koppar per dag.

Och jag som just gnällt i bloggen...



Nu ska jag in och kolla dina ludna bilder.

2008-06-24 @ 00:19:11
Postat av: Smulan

Morrn.

Nä inte är det bättre...idag känns det verkligen ännu värre men det går väl över.

Hur är dt själv...håller benen att stå på efter all lurvig träning? Var inne och kollade bilderna igår, härligt,härligt...tror att ni kommer att klara er fint.



Kram

2008-06-24 @ 09:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0