Katten stannar inne

Han tycker det är alldeles för dåligt väder. Och vad roligt han har. Vår lilla musjägare har den senaste tiden vänt dygnet och sprungit ute hela nätterna och sovit bort dagarna i mattes säng. men nu så är han inne och leker för fullt och stör mig hela tiden. Nyss gnagde han hål på senaste reklam påsen med hundmat jag vann i Falkenberg. nu letar i alla lådor och påsar om det finns någon bra stans att lägga sig och spana. Får väl ploca ner någon av hans gamla möss som inte Bita har mördat.


I natt har det åskat ganska rejält och det var inget roligt. Speciellt inte när jag låg med feber och egentligen bara ville sova. läste ut en ny bok istället "Brunstkalendern" av Emma Hamberg. En väldigt bra bok som gav många igenkännande tårar vill jag lova.

Och vad händer idag då?? Chrille har "flytt fältet" och kommer inte hem förrän onsdag kväll. Idag har jag privat timme med en ny elev klockan 10, och ikväll är det lydnadskurs med vanliga gänget. Strollersäcken med gödning skriker efter min uppmärksam het och jag har ett konstigt blåmärke i knävecket som jag nog ska gå och kolla. antingen är jag lat och går till distriktsköterskan och tar ett enkelt boreliatest, eller också är jag ordentlig och beställer läkartid.....

*Uppdaterat* Det blir läkaren, tyckte iallafall distriksköterskan...


Vi får se vad jag orkar...är egentligen mest trött...... Mer kaffe åt Åsa helt enkelt!


Kommentarer
Postat av: Smulan

Ufff det låter inget vidare med feber och mystiska blåmärken. Håller tummarna för att det inte är något allvarligt.

Du får lägga dig hos katten och mysa...

2008-06-16 @ 10:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0