Livet som djurägare

är inte alltid en dans på rosor. Eller också är det just var det är. Antingen luktar det underbart när de mjuka, lena blombladet vidrörs av mina fjäderlätta fötter, eller ocks så sticker jag mig på alla taggarna. ....

Det är så klart fåren som ställer till det... Chrille har kämpat som en idiot för att få färdigt hagen, en del hjälp har har fått, men det mesta har han fått göra själv på kvällarna efter jobbet. Igår skulle allt vara klart och fåren skulle flytta in. Men strömmen leder inte!!! Det fungerar alldeles utmärkt precis brevid aggregatet, men går man tjugo meter bort så är det sten dött, inte ens minsta kittling i fingrarna..... Surt!!! Fåren fick iallafall flytta över ändå. De har betat kalt i hagen uppe vid oss och eftersom det är får som presterar (diar etc.) så måste de ha mat (om inte annat för att inte rymma...) Som väl var så har de stannat inne i hagen sedan dess. Vi var lite oroliga för två lamm stack givetvis direkt ut i den delen av hagen som de gått i tidigare. Men nu har de lugnat sig och betar för fullt!  I kväll flyttar vi aggregatet längre bort för att kunna jorda där det är blötare i marken och hoppas på att det är det som är problemet.

  
Ett av "border collie"-lammen


Så söta!!


Hela flocken i hagen nedanför huset


Smilla försöker valla ett lamm. Hon är för dagen klädd i solbrillor och pyjamasbrallor!!


Annars så har vi hunnit med en del dag, jag och Smilla. Morfar var här på frukost i morse och vid halv ett körde jag in Smilla till en kompis. Underbart att sedan åka till affären och handla ENSAM!!!! Ingen som drog och slet i min vagn, ingen som sprang och plockade varor i vagnen som jag inte hade en aning om att vi behövde, ingen som tjatar om en "kula", tidning, läckerol eller något annat. Jag blev så inspirerad att jag faktiskt köpte lite fredagsgodis.

Nu är allt inställt i kyl och frys och jag är fortfarande ENSAM!!! Ska gå ner och träna några rutor med Fajta och sen tar jag nog och sätter igång att rensa stora rabatten.

I helgen stundar fester som avlöser varandra. i morgon firar en faster och kusin 100 år och på söndag är det Mussis tur. Josse fyller år idag, men till henne är jag minsann inte bjuden..... Sen är det ju tävling på söndag också och den kan vi ju också hoppas blir till en stor fest!! Nån gång ska vi väl få till det kan jag tycka!

Kommentarer
Postat av: josse

Jag hade faktiskt tänkt bjuda er en annan dag, när det lugnat sig lite.. du vet jag är inte gjord av pengar, faktiskt! hehe

2008-06-27 @ 17:32:46
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Smulan

Jasså du har också en sådan inköpslista med dig när du handlar?

Jag har också vart ledig idag...wohooo vad skönt.

Nu ska vi käka...

2008-06-27 @ 18:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0