Midnattsvallning

När man hör ett konstigt ljud....sent en kväll...... då kan man ge sig fasen på att 19 får är lösa. Ficklampa och grannar till hjälp. tack gode gud att man har vallhund. Jaja...detta var i torsdags, så fåren är ganska förlåtna och går nu framför huset istället. Våra tackor får gå på nedre delen ett tag. Roligast var hur förvånad Kiva var på fredag morgon, när det första hon såg var ängder av får. Hon trodde nog hon hade dött under natten, eller iallafall fortfarande sov och drömde en ullig dröm.

Sen var det midsommar. Jag och Smilla gick upp tidigt för att fixa maten för kvällen. Sen drog vi till Halmstad och Smillas farmor. Band kransar, åt gott, tittade på dans och sånt som hör midsommar till.

Hem i rasande fart och sen kom familjen Rundqvist på besök. Åter igen god mat och trevligt sällskap. Härligt att se lilla Tilde och Smilla leka ihop. Tilde som är knappt två år, Smilla som stora damen, lekte så fint ihop långa stunder, hoppade studsmatta, ritade och myste. Vallning på kvällen blev det minsann också. Sen somna Smilla, Tilde var vaken till två...... vi spelade sällskapsspel.... väldigt sällskapligt när man har en ruggig tävlingsmänniska med som hela tiden poängterar att det bara är "en lek"! Många goa skratt med Lissabon och kortspelande vårdtagare!!

Lördagen började med en lång härlig frukost och sen gick Chrille och Andreas ut och stänglade (väldigt bra gäster :)) Jag och Hanna tog hundar och barn ut på en promenad i skogen. Sen en sväng till parkeringen i Bläshammar för lite träning. Smilla var lite väl tränings sugen för att min träning skulle blir bra, men en riktigt fin ruta fick jag till!

En rabarberpaj hann vi slänga ihop och i oss innan Andreas och Hanna åkte! Gott!


En dag går fort och det är skönt att känna att det faktiskt är en helgdag till. Även om vi nu har semester, jag och Smilla, så är ändå helgerna speciella!! I morgon hoppas jag att få träna lite utan barn. Kanske mina bästaste träningskompisar är sugna???? Jag blev ruggigt taggad av att se Hanna träna idag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0