Boli-träning

Det är så skönt att det är ljust på kvällarna nu. I dag kunde jag gå ut och träna medan Smilla tittade på Bolibomba.

Uppvärmningen bestod av fritt följ. Så härligt att de gamla goda vänstersvängarna är tillbaka. idag jobbade hon även väldigt bra uppåt med bakbenen i sakta marschen.

Sen blev det lite ruta. Inte så smart att själv ställa ut rutan i snö....hon försökte verkligen spåra i mina fotspår...ajjabajja...lite passning och sen använde hon sina gula ögon igen och gjorde väldigt bra repetitioner. Gjorde även inkallning idag som satt fint.

Sen vände jag mig ca 75 grader för att skicka till dirigeringskon, och som väntat drog hon vänster till "rut-konen". Bra!! Nu fick jag jobba riktningen på ett väldigt bra sätt. Tokigt att man vill se felaktigheterna och provocerar fram dom frivilligt... Sen gick dirigeringen bra. Inga minnen av tokigheterna jag gjorde förra dirigeringsträningen när jag helt plötsligt hetsade henne på mittenapporten...

Sen blev det en så ruggit bra fjärr att man får rysningar. Förra utraderingsträningen gjorde verkligen susen. klockrena, raka och snabba förflyttningar!

Härlig träning med taggad hund i det snötäckta landskapet medan kvällssolen fortfarande visade sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0