Helg med kalas fint väder

I lördags vet jag iofs inte.... tycker inte jag var ute ett dugg. Vi var och skulle börja klippa fåren på morgonen, men saxen var (om möjligt) slöare än mig och nöp stackars tackan i skinnet hela tiden. Så det blev bara en....

Eftermiddag och kväll bjöd på släkt kalas och melodifestival. En dansk skalle bjöd Smilla mig på så min näsa värker som tusan...märkligt att den inte blev blå, för ont gör det!

Idag började jag med att städa. Kiva fäller något kompiöst och katten har iofs väldigt roligt med alla hårbollarna, men jag vill inte ha dom. Så idag fick slukaren suga i sig ett och annat hårpaket. Jag fejade och donade rejält medan Smilla och Chrille började våra i trädgården. När golven glänste som skinande is åkte vi till fåren för att valla. Andreas och Hanna kom med barn och hundar så det blev en härlig eftermiddag i solskenet!

image12

Fajta fick åter igen jobba mycket fålla och det ser verkligen bra ut. Hon tar kommando bättre ur balansen så träningen har varit väldigt givande! En modifierad vp-bana fick de till också och Chrille var väldigt nöjd med träningen. Och jag var väldigt nöjd med sällskapet! Det finns fler vallningsbilder på www.brakstakarna.se och även några på www.harlydigahundar.se

Sen åkte vi och hämtade Smilla hos Fille för att sedan åka på valpsafari. Det bara kryllade av valpar över allt. lite "Pongo och de 101 dalmatinerna" känsla över det hela. Dessvärre verkar alla valparna ha en stor sko-fetisch, så det vill till att låsa in alla Smillas skor om två veckor! Bita var förstås underbar! Chrille fattade inte varför jag inte valt "Blixten" (som numer heter Ester), men han har ju inte hört Bitas lilla "vaff"......

image13

Sen bjöd Josse på kaffe och bulle och vi kollade på senaste avsnittet av Lost som Robert varit så snäll att spela in. Jag tror faktiskt att man blir överanalyserande av att kolla samma avsnitt två gånger...... Shit vad märkligt allt är...

Nu blir det tv-soffan för mig, och en varm kopp kaffe. Jag hade öppnat sovrumsfönstret för att vädra i morse och det stod så tills vi kom hem nu vid halv åtta så där lär väl inte bli varmt igen på en månad eller så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0