Klass 2

Nu snackar jag inte tävling eller hund utan väder! Snöar som tusan idag igen. och vi som tänkt att träna.... Jag säger iofs inte nej ändå. Har inte så ont av väder och vind när jag gör det jag gillar allra mest! Och jag tror dessutom att vi tränat i bra mycket värre väder. Men frågan är vad mina träningskompisar säger.....

Det snöar som sagt. En hel del, fast jag tror det var mer i måndags. Idag är snön blötare och tyngre. Västa "high-heel" träningen så fort man går utanför dörren. Kiva och Pysen är i sjunde himlen, men Fajta står helst med mig på trappan. Hon är för rolig den hunden. Träna i storm eller små spiks-regn är inga problem. Men duggar det om än så lite, så står hon hellre på trappan än att går och kissar.  Kiva däremot har lite ont av att träna i dåligt väder, men kan vara ute i pissregn hur mycket som helst när hon är lös och ledig...

Vi får väl se hur vi gör. Alternativet är att jag ringer grannen och kollar om ridhuset är ledigt eller också kan vi ta något parkeringshus i stan. Förstår om Josse (läs: Melvin) inte tycker det är så himla roligt att träna idag. Jag tror iallafall inte att det är så himla farligt att ge sig ut på vägarna....Trotts klass 2 varningen som gått ut!

Annars så blir det lugnt idag. Vi behöver handla lite och i kväll kommer Fille som ska sova över. Jag ska försöka göra färdigt min VFU uppgift idag. Ett relativt stort arbete som jag inte riktigt kommit igång med (som allt annat skolarbete just nu). Jag fick gjort en hel del i onsdags i Falkenberg och ska korrigera resultatet lite, sen är det slutsats och sammanfattning kvar. Ska vara inne på torsdag så det är ingen akut brådska, men eftersom jag jobbar hela nästa vecka så vore det skönt att ha det färdigt!

Nu ska jag fundera lite på en ny layout på hemsidan. Den jag har nu är inte riktigt vad jag vill ha...men man blir väl aldrig nöjd antar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0