Bara två veckor kvar

Sen är det dags för sommarlov. Och jag har idag redan gjort vad som förhoppningsvis blir terminens sista uppgift. Får jag inte tillbaka något som ska kompletteras så är jag helt färdig och kan snart luta mig tillbaka i fåtöljen.

För idag är det inget riktigt ute väder. lite mulet och små kyligt. Perfekt för att träan hund iofs. Camilla (och ev Christel) kommer hit  nu på förmiddagen för vallning och sen tar jag säkert ut Fajta en sväng. Får kolla med Josse först hur hon jobbar idag. För är hon ledig i eftermiddag så kanske vi kan träna ihop innan kursen.

Ihelgen har vi fått fixat en hel del här hemma. jag har rensat rabatterna och planterat lite nytt jag fått. Vi har också målat räckena på altanen vita. Det blev ruggigt snyggt och nu ska bara nån överliggare på sen ska blomlådorna upp igen.

I lördags kom Svarthallsarna hit med 19 får som ska hjälpa oss att hålla snyggt i våra hagar. Våra 5 stackare är alldeles för få för att kunna hålla efter allt bete vi arrenderar. Så det var kul att få lite fler. Söta små lamm dessutom. Svartvita Border Coliie får såklart från en BC kennel. De har förresten valpar till salu efter läckra Brorsan Kolla gärna här www.busyborder.se/svarthalls.htm. När fåren var avlämnade så grillade vi och snackade skit ihop, medan Perelli sopade golvet i logen, för vann det gjorde hon rakt inte!

Didelido!

Kommentarer
Postat av: Kia

Det roliga med schlagerfestivalen är när svenskarna ska gnälla på att alla andra kompisröstade och det var därför vi förlorade. Sen ger vi själva 12 poäng till norge....

2008-05-26 @ 10:13:21
Postat av: josse

Näe kläderna kommer inte idag, orkar fan inte köra fram och tillbaka flera gånger idag, är så jävla trött o kroppen och knoppen och är dessutom pank på bensin pengar! Men ska se om jag orkar/hinner med det imorgon.. gräs körning vettu^!



Jobbar i eftermiddag också så ingen träning för min del.. fy f*n vad jag är less på att all tid försvinner. hoppas det lägger sig snart så man får tränat lite lydnad också...

2008-05-26 @ 11:00:57
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Jeanette

Skönt med lite grått väder nu. Hundarna blir som zombiez i värmen.

Jag mailar dig sen angående kurs. Nu ska jag iväg & besiktiga bilen nervös

Kram!







2008-05-26 @ 11:51:52
URL: http://colaco.sida.nu
Postat av: Smulan

Hojt, tango på toan...fniss. Kan riktigt se er köra runt bland kranar och sitsar.

Uppsamlaren var det ja...avis värre en eftersom jag faktiskt bara har 30 kvadrat så ska jag inte klaga..stäcker jag mig fullt ut med räfsan når jag nästan från ena sidan till den andra i ett drag.



Kul att ni fått lite flera får, små söta lamm som skuttar...fast får är inte mina favoriter kan jag säga...de ser dumma ut.



Nu ska jag ta mig en kopp, invänta tiden...jag vill nämligen inget göra idag.



Kram

2008-05-26 @ 12:35:11
Postat av: Camilla & Imma

TACK för hjälpen med vallingen. Det var riktigt kul idag, och jag fick själv en och annan aha-upplevelse av vad det går ut på egentligen. Det är ju lite knepigt, när man ägnat all hundträningstid tidigare åt att vara helt koncentrerad på hunden, att lyfta blicken och se dom där fåren också.



Stort tack också för perennerna. Nu är dom i jorden och så får vi se vilka som har bäst överlevnadsinstinkter. Jag hoppas att kaprifolen kommer att trivas i hönsgården och sprida lite väldoft där. Dom andra växterna fick bo i rabatten. :-)

2008-05-26 @ 17:56:25
URL: http://www.freewebs.com/rastahunden/
Postat av: pippi

Det var väl för bra att hon inte vann, jag tycker inte om låten. Däremot tyckte jag ju att hela ESC var pinsam.

Härligt med fårskallarna! Jag provade nya får men det var rätt värdelöst. Dom var så kärvänliga av sig att dom höll sig runt oss tvåbent. Gick man så var det bara att skaka lite med hinken för att de skulle följa med. Inget att valla mao.



bläää, måste tvätta fönster. Ser just nu att nå´n #"%" fågel behagat skita på ena sovrumsfönstret morr



/pippi

2008-05-26 @ 19:25:22
Postat av: Smulan

Tjäna pengar? Då har du inte sett gubbarna på den stationen...sura och vresiga, närmare 60 hela högen.

Att få till det där kommer med säkerhet att göra dagen ännu värre ;-)

Ha en skön dag på stranden...solkräm och solkräm, glöm den inte.

2008-05-27 @ 07:30:51
Postat av: Kia

absolut, jag e på!!!

2008-05-27 @ 13:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0