Debuten avklarad med ett "ok"

Så där ja! dagens tävling bjöd varken på fantastiska resultat eller några överraskningar.

Lydnadsklass ElitMarks BK
Platsläggande1020  
Sittande i grupp1020  
Fritt följ8,536vp, sshelt ok.. slarviga vänstersvängar och dåligt backande
Stå, sitt & ligg under march928,5slarviga vinklarvi välte tom en kon
Inkallande m ställ och lägg1028 inte så bra som det kan vara, men helt klart bra
Sändande m lägg och inkall028bryter momentsvår. Hon laddade (som flera andra) mot ett plastband. Försökte dirigera i henne, men lyckades inte
Apportering m dirigering921går ner i tempo vid ingångSuper till kon och ut. Sen stannar hon och jag får ge ett extra kommando för apporten
Apportering metall & hopp 011hoppar ejjag kastar snett så in i bomben. Skickar igen och får super gripande
Vittringsprov o apport6,532släpper, tar om, tempo intar rätt släpper kollar runt och tar rätt igen. Sen "råkar" hon tappa den på vägen in
Fjärrdirigering7,532dk, lite framåtdk på sitt (fick bara fyra förflyttningar)
Summa 219 

3:dje pris, 5:e plac.



Hon kändes ganska ok till rutan. Sen körde hon sitt eget race. Inte ett dugg förvånande för det var precis så här det var när vi började tävla. Och efter ett halvårs uppehåll så hade jag redan på känn att vi skulle behöva ett tag på oss för att hitta rätt igen. Men jag är glad att hon höll ihop hela vägen, att hon är relativt momentsäker även om det blir strul och framför allt är jag jäkligt glad över att få tävla igen. När jag gick in på plan så kände jag hur hela jag fylldes av glädje! Det är så jäkla kul att ha hund, att träna hund och att få tävla med en riktig kanon hund. Vi har gott om tid och jag är helt säker på att vi kommer att ha en jäkligt lång och rolig karriär ihop!

Sen är det också roligt att så mycket folk, medtävlare och domare kommer fram och säger hur trevligt det ser ut och att de ser att det är orutin från både Fajta och mig som lyser igenom. Riktigt kul! Kul också att göra reklam för superuppfödaren Josse!! Som förövrigt försökte både vara barnvakt och filmare...plus gjorde allt hon kunde för att jag skulle få lite pirr i magen.... filmen håller jag på att ladda ner nu och kommer upp lite senare

Nu ser jag fram emot nästa tävling och träning, för fasen vad taggad jag är nu!

Kommentarer
Postat av: Maggan & CO

Åh, vad kul att ni äntligen fick debutera! Kan lätt tänka mig hur det såg ut, Fajta gjorde ju starkt intryck på mig i gbg i december! :)

Vi fick bl.a. kommentaren: "roligaste tollaren jag sett på en lydnadsplan", sånt värmer såklart. Ni får komma upp till oss och tävla, hittar man rätt domare får man gratispoäng. s

2008-05-17 @ 18:47:11
URL: http://hem.bredband.net/magix
Postat av: Smulan

Klart jag var tvungen att tjuvkika ;-)

Har ju väntat lika länge som du på att du skulle debutera i eliten.

Nu hade jag ju tur att de la upp resultaten på deras hemsida och jag vet inte hur många gånger jag har varit in där under förmiddagen ;-)



Visste att du skulle få tillbaka suget när du kom in på planen...du är gjord för att tävla. Och jag är jätteglad för att ni äntligen kom till skott. Att ni var ringrostiga är inte alls konstigt men ge er tid...du vet hur snabbt det kommer tilbaka bara ni får komma igång. Fajta är nog också en dam som behöver tävlingsdelen, klok hund som visar det med att ta kontrollen själv när det gäller (även om matte och domarna inte alls förstår hennes sätt att tänka)

Sug nu på glädjen...det ha du förtjänat

2008-05-17 @ 18:47:45
Postat av: Camilla & Imma

Heja, heja!!



Jag vet att dom riktigt höga momenten ligger och lurar i vassen, så det är bara att köra på! Ni är ett snyggt team!

2008-05-17 @ 21:02:05
URL: http://www.freewebs.com/rastahunden/
Postat av: christel med flock

Halloj. ja men det var ju inte så illa pinkat..lite finslip så har du fina poäng :-)

kommer gärna och vallar på Tisdag f-m :-)

Har bloggat om vår(min o zammy pågen) tävling idag i höganäs..mysig dag med bra poäng..nu e vi kalas trötta . see ya

2008-05-17 @ 21:22:12
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0