En vallhund har vaknat!

Igår fick lilla Bita leka med fåren! Fasen vad det är häftigt att se hur arvet smyger fram i ögon och kropp!

Hon skällde ut tackorna medan Fajta jobbade och sen fick hon springa några varv runt fållan. Våra tackor är sjövilda just nu och det kändes onödigt att släppa henne på lösa får även om det är ännu häftigare.

Hon började genast snurra och när jag hade hoppat in i fållan så sökte hon balansen flera gånger. Jag har inte sett Busy valla så många gånger, men jag antar att hon blev en kopia av sin mor. Speciellt nu när de har ungefär lika mycket päls. Inte för att Bita har mycket päls, men Busy har ingen. Råttsvans!

Sen var det ju det där med lydnad.... Jag behövde nog en fyra fem försök innan jag fick tag på henne. Men sen sov hon så gott den lilla skrutten.


I måndags kväll var jag tvungen att gå ut och träna lite med henne. När klockan började närma sig 23 så drev hon oss till vansinne. Det hjälpte inte att sätta in henne i buren för då lät det ännu mer när hon for runt som en orkan. Så ut en sväng för lite följsamhet och lite ligg.

Jag hade med mig klickern och lyckades nog att pricka in varenda gång hon hoppade upp mot mig. Men roligt hade hon!


Denna dagen bjuder på lite olika. Först av allt så ska jag sörpla i mig lite kaffe. Sen ska jag nog börja sätta ihop sommarens medlemsinfo åt klubben innan jag går ut och tränar en sväng. Finns det tid efter det så dammsuger jag och kanske tom torkar golven. Vore gott att ha gjort en första omgång nu innan helgen. Ibland så känns helgerna bortkastade för det är så mycket att göra. På lördag åker vi upp till Gbg för träning och då är det helt plötsligt bara en dag kvar att "ta det lugnt" på (läs: klippa gräs, städa, tvätta etc...) I eftermiddag är det utvecklingssamtal för Smilla. Och sen i kväll så .... ja vi börjar där så får vi se vad som händer!

Sen ska jag klart prova mina nya fina träningskläder. Supersnygga kennelkläderna som äntligen är klara!


didelido


Kommentarer
Postat av: Smulan

Djur i sin rätta miljö är kul att se på, inga inövade rörelser,inga kommandon utan bara ren instink.

Kul att hon svara "rätt" på sin instinkt.



Här är det sjukt igen...hals och feber som vanligt...suck.



Ha det

2008-05-29 @ 16:58:25
Postat av: josse

jag visste allt att du skulle skriva så innan jag läst.. har fakriskt inte haft tid ännu!! Men ska se om jag hinner nu!

2008-05-29 @ 20:44:35
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: christel

Tjenar!

Jobbar mycket nu..samtidigt försöker jag träna 5 vovvar :D..sedan hinner jag inte mycket mer..men imorrn ska jag faktiskt till simm huset och simma!!ska bli underbart härligt.//see u

2008-05-29 @ 23:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0