Rätt så okej

Vi tränade på klubben igår. Körde relativt lugnt med tanke på min begränsade rörelseförmåga. Mycket detajer i fria följet som känns väldigt fina. Dock har jag fortfarande problem med de bitar som behöver mycket aktivitet i bakbenen, man märker att inte ryggen är ok. 

Sen blev det inkallning. Dessa är bra. det är 10-mässigt på varenda repetition även om inte jag är super nöjd. Jag skulle vilja ha mer tempo....

Rutan gick väldigt bra. Hon har fått upp farten till konen igen efter omläggningen av träningen, men får ändå inga problem med rutan. Nån gång händer det att hon drar järnet fram till kon och viker snabbt som en katt 90 grader och är på väg till rutan. men jag har ju ett stå om detta inträffar.

Dirigeringsapporteringen är inget att orda om. Gripandena var väldigt bra igår. Det har lönat sig att bråka lite med det.

Två raka kast med Josses metall som kändes ok. Hon tycker den är lite läskig, men galopperar iallafall med något tveksamt gripande.

Vi avslutade med fjärren. Här fick vi till ett par väldigt fina förflyttningar. Speciellt sitt från ligg satt grymt bra ett par gånger. det nya ligget från stå börjar också komma fram lite mer frivilligt så nu är detta momentet verkligen på gång. jag vill slippa den där retliga 5 cm framförflyttningen. Men efter ett par ånger kom det sneda sittandet igen och som vanligt slutade det med att jag fic börja pressa henne till raka sitt och då kan hon helt plötsligt inte längre några kommandon. Tok hund!!

En trevlig träningskväll iallafall. och bäst av allt att vi fick bokat en ny tid med Andreas. På tiden, även om jag vet att jag kommer att få bakläxa på mitt ap-tråkiga fria följ......Men på torsdag börjar iallafall Fajtas diet, sen ska det nog bli perfekt framåt lördagen.

Jag träffade karin på klubben och vi bestämde att vi ska ha ett lag på falkenbergs tävlingarna tillsammans med Kia och Steine. det ska bli kul. Då kanske tom, jag har chans att vinna något....


Nu drar jag till falkenberg för sista gången denna terminen. Kommer nog att somna på föreläsningarna, för natten har bjudit på mer av sveda och värk än av sömn.....

Kommentarer
Postat av: Smulan

Jaha flera rödhakar i landet...svider lite här och där här med...

Låter som ni är på G igen, sakta men säkert och din tokiga hund som inte förstår L kanske hon talar om för dig att det börjar göra lite ont i ryggen? eller så är hon som matte...envis som en blå.



Vila dig nu och passa på att njuta av att du får vara inomhus idag...snart ska du ut igen för nu är det sommarlov snart.



2008-05-28 @ 07:45:50
Postat av: Kia

Hoppas inte för mycket nu bara. Min hund har glömt allt vad lydnad heter :( Tror ärligt talat inte vi hade klarat ett enda moment om det var tävling idag.



Passande namn som hondjävul dyker upp i huvudet, fast Karin har en hane va? Attans ;) Jag ska nog inte välja namn, inte förrän jag lobotomerat Fly...

2008-05-28 @ 12:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0