sista skriket

Sista dagen på mig för att plugga till Biologin tentan! Sitter i bikini på altanen med en föreläsning i hörlurarna och anteckningar i knät. Baske mig om jag inte fixar denna. Jag har inte varit vansinnig ambitiös i pluggandet nu heller, men iallafall lite.

Snart sista chansen för fajta att bli sjuk för att ställa in elitdebuten också. på lrödag bär det av till Marks Brukshundklubb. Jag har inga som helst förväntningar på denna tävlingen. Jag vill bara känna på eliten och på min hund i tävlingssammanhang igen. Vi har nu inte tävlat på nästan ett halv år, så antagligen behövs det ett antal tävlingar innan vi httar tillbaka i rätt form igen.

Igår hade jag och Josse en träff på klubben för en sista genomkörare. Nu ska hon få sitta i hundgården och "lida" tills på lördag. jag hade tänkt att träningen skulle vara motiverande och enbart positiv och full av energi. Men tji fick jag. Hon beteede sig riktigt illa på "gå runt rutan" och jag fick bli riktigt irriterad och pressa henne rejält för att hon skulle bli bra i momentet.



Sen hade hon lite probelm att hitta rutan, men tog min dirigering och då är det "okej".

Fjärren kommer hon fram lite till läggandet från stå och jag misstänker att det kommer att bli väldigt mycket mer på tävling eftersom hon brukar vara rejält laddad i slutet av programmet. Detta är baksidan av att träna som jag gör. Att hunden försöker mer och mer och ökat aktiviteten vid utebliven belöning. Men det tycker jag är ett ganska så behagligt problem. Jag tar hellre en sådan hund än en som går ner sig under samma förutsättningar.

Efter träningen tog vi vovvarna med oss till stranden där de fick springa av sig rejält. Jag och Josse stod på varsin sida av vattnet och körde budföring emellan oss. Stackars Melle Medelsvensson hade inte lätt att hänga med.






Bilderna är snodda av http://www.busyborder.se/. Gå in där så får ni se mer!

Sen måste jag göra lite reklam för Trubbel som garanterat kommer att bli en Djurstjärna! Gå in och rösta www.djurstjarnorna.se/competition/video_final.php?show=1214974

Kommentarer
Postat av: Smulan

Åhhh du lever...pust vilken lättnad.

Måste vara tandis som gav dig någon bedövning som tog bort bloggtorkan.



Nu ska jag kila in och kolla länkarna

2008-05-15 @ 23:13:40
Postat av: christel

Hej. Härligt att du bloggar lite igen, jag vet hur det är! Ibland hinner man bara inte o.s.v.

Jag och Mac kan valla vilken dag som nästa vecka..så du kan bestämma. Jag har ej bokat upp mig på bemanningen ännu..

ps. har varit och sökt killen som har 900 får här.han var ej hemma! Talade med hans grannar(som känner Gabriel) så dom skulle tala väl med honom ;-)

nu är frågan..hur börjar jag där sedan då? ha ha ha..900 lösa får överallt! Camilla e sugen på att hänka på dit och hon blev hel impad av den stora skaran får!!jag har fattat att vi får bygga fållor..om man säger så! Han hade grindar , lösa staket liggande o.s.v. så det blir nog inga problemos..lycka till i Mark bk..jag själv ska till höganäs kl 8 på morgonen..tror jag försover mig!!!eller ställa 10 klockor...ha det mega fett//C

2008-05-16 @ 10:09:05
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: Kia

Blogg, träning, tävling, bilder OCH bad..skönt att se att du är "tillbaka" igen ;) När har elitklass samling? Håller tummarna för att hon inte stukar en tass eller något annat olyckligt som kan sätta stopp för er debut!

2008-05-16 @ 12:03:25
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny
Postat av: josse

Imorgon smäller det! ringer dig sen när jag kommit hem från jobbet!

2008-05-16 @ 13:48:20
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Kia

Vi har också samling kl 9, blir alltid misstänksam när de inte skriver ut tider på alla klasser. På en tävling hade de gjort fel och kallat alla kl 9 så man fick börja med att vänta 2,5 timme. Förhoppningsvis kör de elit & 2:an samtidigt och 1:an och 3:an sist. Lycka till!!!

2008-05-16 @ 15:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0