Underbara människor

Avslutade min vfu för denna gången igår. Jag har haft fyra helt fantastiska veckor.

Klassen har varit en storgrupp av fantastiska och intressanta elever. Ingen är den andra lik och alla har de varit kanon mot mig.

Lärarna i klassen har varit kanon mot mig. De har gett mig frihet, insikt och jag har lärt mig massor.

I motgångar och tufft schema med tema, möten, sjukdommar mm har de visat upp en stor människokännedom, empati och sunda värderingar. Och alltid, verkligen med inga undantag har de satt barnens främsta i fokus och i första hand. Och inte ett, två eller fyra barn, utan varje enskild individ och dess förutsättningar och personlighet.

Och inte nog med det! Jag fick en present för de veckorna jag varit där. De tycker att jag har hjälpt till massor under tiden och har sett mig som en enorm resurs utan att jag på något sätt har kännt mig utnyttjad. Jag har fått fördjupa och vidga mina kunskaper i mitt ämne och i mitt tänkande kring lärande. En av lärarna sa till mig för ett par dagar sen -Jag tycker du är så bra på att se alla barnen, varje barn! Detta gjorde mig enormt glad och det är precis så jag vill se mig själv som lärare!

Kolla vilka fina saker jag fick!

image78

Jag känner mig enormt hedrad över deras omdömmen av mig och min vfu tid!
Ni är helt klart mina föredömmen inom läraryrket!
Och koppen är helt klart nya favoriten!

Kommentarer
Postat av: Smulan

Visst är det underbart att få fina omdömmen.
Klart att det stärker ens ego inför framtiden...och koppen var ursnygg.
Kram

2008-05-01 @ 12:35:40
Postat av: Anonym

Haha vilken snygg kopp en sån fick jag av mina klasskompisar som inflyttningspresent..tycker den passar så bra. Va härligt med fina omdömen, det behöver man när man går den utbildningen som vi gör. Ses på måndag. Det var kul att träffa dig igår, hoppas du hade en mysig valborg. Kram

2008-05-01 @ 16:02:46
Postat av: Mariana

oj glömde sätta namn..du förstod säkert att det var från mig ;)

2008-05-01 @ 16:03:59
Postat av: christel

Helt underbart att du fått poitiv kritik på ditt arbete! Jobba med människor borde ALLA prova på. Det r underbart. Och du gör rätt som SER
ALLA barnen och deras olika behov.o.s.v. toppen! Kommer bli kanon och ser fram emot att se dig som lärare i framtiden..jag & zammy har bloggat idag om vår tävling!! :-)
see u

2008-05-01 @ 17:51:57
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0